ارسال پاسخ

۲۱ دى ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5685

pvc-asso.ir

عباسعلی متوسلیان تصمیم کمیته تخصصی پتروشیمی را شجاعانه توصیف کرد

عباسعلی متوسلیان روز سه شنبه 20 دی ماه 1401 در گفتگو با اینپیا بیان کرد: تشکلها و بنگاه های مصرف کننده پی وی سی بیش از سه سال می شود که با التهاب در بازار این ماده اولیه دست به گریبان هستند اما اکنون با عزم راسخی که بین تشکلهای تخصصی و انجمن ملی صنایع پلیمر ایران، همچنین تعاونی سراسری پی وی سی پدید آمد و با همکاری کمیته تخصصی پتروشیمی، به خصوص تصمیم شجاعانه ای که مهندس غلامی، دبیر این کمیته اخذ کرد، نهایتاً با رعایت کف عرضه و هم با اعمال مکانیسم مؤثر، ثبات به بازار پی وی سی بازگردانده شد.

تصمیم شجاعانه کمیته تخصصی پتروشیمی؛ ثبات و رونق تولید را به بازار PVC بازگرداند.


بیش از سه سال می شود که بازار PVC میان فراز و نشیب و التهاب در گذر است و حالا بعد از چند ماه که بازار این ماده اولیه، التهاب و رقابت بالا را تجربه کرد، با پافشاری مؤثر کمیته تخصصی پتروشیمی بر رعایت کف عرضه مصوب این ماده، تب بازار فروکش کرده است. عباسعلی متوسلیان، رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات PVC معتقد است این تصمیم گیری شجاعانه، ثبات را به بازار بازگرداند. او در گفت و گو با اینپیا بیان کرد: تشکلها و بنگاه های مصرف کننده پی وی سی بیش از سه سال می شود که با التهاب در بازار این ماده اولیه دست به گریبان هستند اما اکنون با عزم راسخی که بین تشکل های تخصصی و انجمن ملی صنایع پلیمر ایران، همچنین تعاونی سراسری پی وی سی پدید آمد و با همکاری کمیته تخصصی پتروشیمی، به خصوص تصمیم شجاعانه ای که مهندس غلامی، دبیر این کمیته اخذ کرد، نهایتاً با رعایت کف عرضه و هم با اعمال مکانیسم مؤثر، ثبات به بازار پی وی سی بازگردانده شد. او افزود: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که اکنون اهمیت رعایت کف عرضه به عنوان عامل اصلی در کاهش رقابت ها بر کسی پوشیده نیست. نگاهی به روند عرضه و تقاضا در هفته جاری نشان می دهد که عرضه رزین PVC به میزان 13 هزار و 300 تن افزایش یافته و در مقابل، 17 هزار و 400 تن تقاضا برای خرید رزین PVC به ثبت رسید و نهایتاً معامله روی 13 هزار و 200 تن به انجام رسیده که این موضوع نشان دهنده آن است که چگونه تقاضای نزدیک به 2 برابری، به رقمی حدود 1.3 برابر عرضه تبدیل شده و به دنبال آن، معامله 99 درصدی اتفاق می افتد که نهایتا میانگین رقابت 4.2 درصدی برای پی وی سی، بعد از هفته ها رقابت بالای 60 درصد به ثبت می رسد. در یک جمله می توان گفت چنین اتفاق کم سابقه ای، یک دستاورد موفق از همکاری شکل گرفته میان سیاستگذارن صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی بوده است. متوسلیان بیان کرد: زمانی که اعلام می شود هدف دولت رونق اشتغال و تولید است و از طرف دیگر بر موضوع ساخت و ساز و توسعه مسکن های ملی تاکید می شود، باید توجه داشت که اکثر این مواد اولیه که رقابتهای بالا را تجربه میکنند، در ساخت و ساز، سهم و نقش اساسی دارد و هرگونه بروز اختلال در آن به معنای بر هم خوردن کل چرخه تولید و ساخت و ساز مسکن و به نوعی در ضدیت با دستور کار دولت است.
رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات PVC با تاکید بر لزوم استمرار روند فعلی بیان کرد: اما باید گفت عدم استمرار چنین روندی در واقع پاشنه آشیل است؛ به این معنی که اگرتصمیمات هوشمندانه فعلی مقطعی باشد باز هم شاهد بازگشت وضعیت التهاب به بازار هستیم و این التهاب هرگز به نفع زنجیره توزیع و مصرف کننده نهایی که اعم از مردم و ارگان های دولتی هستند نخواهد بود. متوسلیان در پایان گفت: ضمن خسته نباشید و قدردانی از تمام انجمن های تخصصی و تعاونی های سراسری و همچنین کمیته تخصصی پتروشیمی که در توزیع و خرید به موقع و در نهایت کنترل رقابت قدم برداشتند، توصیه عمیق من به تمامی این نقش آفرینان، آن است که حتما بر ادامه این روند پافشاری کرده و صدای صنعت را به گوش مسئولین برسانند چرا که اقدامات مقطعی در بلندمدت به نفع صنعت نیست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد