ارسال پاسخ

۱۹ آذر ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5620

pvc-asso.ir

۹ مزیت برتر بازاریابی دیجیتال

برخلاف روش‌های سنتی، بازاریابی دیجیتال کمک می‌کند تا به مخاطبان بیشتری دست یابید و مشتریان بالقوه‌‌‌ای را که به احتمال زیاد محصولات و خدمات شما را خریداری می‌کنند، هدف قرار دهید. همچنین این نوع بازاریابی نسبت به بازاریابی سنتی مقرون‌به‌صرفه‌‌‌تر است.

 مزایای برتر بازاریابی دیجیتال

۱. دسترسی جهانی: بازاریابی سنتی محدود به جغرافیاست؛ اما کمپین بازاریابی بین‌المللی، سخت، پرهزینه و کاری فشرده‌‌‌‌‌‌ است. اینترنت بستری فراهم می‌کند تا حتی صاحبان کسب‌وکارهای محلی و کوچک نیز بتوانند با فروش آنلاین به مخاطبان بین‌المللی دست یابند. دسترسی آنلاین فرصت‌‌‌ رشد بسیاری برای کسب‌وکارها فراهم کرده است. ترکیبی از دسترسی و دید جهانی، فرصتی عالی برای هر کسب‌وکاری است.

۲. دسترسی محلی: در حالی که دسترسی جهانی مزیت قابل‌توجه بازاریابی دیجیتال است، دید محلی را نیز بهبود می‌‌‌بخشد؛ به‌خصوص اگر کسب‌وکاری به مشتریان نزدیک متکی باشد. سئوی محلی و تبلیغات هدفمند محلی می‌‌‌تواند برای شرکت‌هایی مفید باشد که تلاش می‌کنند مشتریان بیشتری جذب کنند. از لحاظ انتشار تبلیغات، دسترسی کامل به یک‌محله با استفاده از بازاریابی دیجیتال به‌مراتب آسان‌‌‌تر از چاپ آگهی‌‌‌ و توزیع آن در یک محله است.

۳. کمترین هزینه: بازاریابی دیجیتال راه‌‌‌حل‌‌‌های مقرون‌‌‌به‌‌‌صرفه‌‌‌ای را برای تبلیغ کسب‌وکارتان در سطح محلی و بین‌المللی، در اختیار شما قرار می‌دهد. این نوع بازاریابی حتی به شرکت‌های کوچک امکان می‌دهد تا با استفاده از استراتژی‌‌‌های هدفمند با شرکت‌های بزرگ‌تر رقابت کنند. بسیاری از این استراتژی‌‌‌ها هنگام شروع هزینه‌‌‌ای ندارند (مانند سئو، رسانه‌‌‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا). با این حال، هر شکلی از بازاریابی دیجیتال -حتی برخی از آنها که هزینه بیشتری نسبت به دیگران دارند- برای هر کسب‌وکاری مناسب نیست. هر کسب‌وکار می‌‌‌تواند راه‌‌‌حل‌‌‌های مناسب را براساس اهداف بازاریابی خود بیابد.

 

۴. یادگیری آسان: در حالی که جنبه‌‌‌های زیادی از بازاریابی دیجیتال وجود دارد که باید آنها را یاد بگیرید، هنگام شروع این نوع بازاریابی نسبتا آسان است؛ اما به‌مرور، با شروع ماهیت اهداف و مقیاس کمپین‌‌‌ها پیچیده‌‌‌تر می‌شود. با این حال، فقط باید استراتژی مناسبی را پیدا کنید که برای تجارت شما مفید باشد.

۵. اهداف موثر: حتی اگر تصوری از مخاطبان هدف خود نداشته باشید، بازاریابی دیجیتال کمک می‌کند تا داده‌‌‌هایی را استخراج کنید و ببینید که کدام مخاطبان برای شما بهترین کارآیی را دارند و کمپین خود را حول آنها بهینه‌‌‌سازی کنید. گزینه‌‌‌های مختلفی برای هدف‌‌‌یابی وجود دارد؛ مانند کلمات کلیدی برای سئو، پرداخت به‌ازای کلیک (PPC) یا اطلاعات جمعیت‌‌‌شناختی رسانه‌‌‌های اجتماعی. این عناصر هدفمند باعث می‌شوند هر کمپین به مخاطبان مناسبی برسد. همچنین کمک می‌کنند تا رفتارهای در حال تغییر مشتریان را تجزیه و تحلیل و کمپین‌‌‌ها را مطابق آن تغییرات، اصلاح کنید. این توانایی برای درک سریع نیازهای در حال تغییر مشتریان، راهی مطمئن برای موفقیت است.

۶. استراتژی‌‌‌های چندگانه: در بازاریابی دیجیتال استراتژی‌‌‌های مختلفی وجود دارد که کسب‌وکارهای مختلف از آنها استفاده می‌کنند. کسب‌وکار B۲B که علاقه‌‌‌مند به دستیابی به سرنخ‌‌‌های بین‌المللی است، ممکن است استراتژی کاملا متفاوتی نسبت به تجارت محلی فروش لباس  B۲Cداشته باشد. برخی شرکت‌ها می‌‌‌توانند به‌راحتی از بازاریابی محتوا و سئو سود ببرند و برخی دیگر می‌‌‌توانند از کمپین‌‌‌های تبلیغاتی مبنی بر تبدیل (معیارهای اثربخشی تبدیل افراد به خریدار) سود ببرند. نکته کلیدی این است که همیشه نتایج را تجزیه و تحلیل کنید و با گذشت زمان تاکتیک‌‌‌ها و روش‌های بهتری را توسعه دهید. استراتژی به‌خوبی اجراشده، نوعی استراتژی است که با تغییر نیازهای کسب‌وکار به‌سرعت تغییر می‌کند و تطبیق می‌‌‌یابد. برخی از رایج‌‌‌ترین انواع بازاریابی دیجیتال عبارتند از: ایجاد محتوای مبتنی بر سئو، بازاریابی موتورهای جست‌وجو، تبلیغات اجتماعی پولی، بازاریابی ویدئویی، بازاریابی از طریق رسانه‌‌‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، جست‌وجوی محلی، بازاریابی مجدد و اینفلوئنسر مارکتینگ.

۷. انواع محتوا: دیگر مزیت مهم بازاریابی دیجیتال، محتواهای مختلف موجود برای نمایش آنلاین برند شماست. طیف گسترده‌‌‌ای از محتوا برای بسیاری از پلتفرم‌‌‌ها وجود دارد که می‌‌‌توانید برای به‌‌‌روز نگه‌داشتن نام تجاری خود و ایجاد کمپین‌‌‌های آنلاین موثر انتخاب کنید. برخلاف بازاریابی سنتی، می‌‌‌توانید به‌راحتی یک محتوا را برای هر تعداد پلتفرم که می‌‌‌خواهید بازتولید کنید. برخی از رایج‌‌‌ترین انواع محتوا عبارتند از: وبلاگ‌‌‌ها، پادکست‌‌‌ها، ایمیل‌‌‌ها، کتاب‌‌‌های الکترونیک، محتوای بصری، اینفوگرافیک‌‌‌ها، گزارش یا راهنما، سوالات و وبینارها.

۸. افزایش تعامل: یکی از مزایای مهم بازاریابی دیجیتال افزایش تعامل است. بازاریابی دیجیتال به‌طور پیش‌‌‌فرض به گونه‌‌‌ای طراحی شده است که بسیار جذاب باشد. کاربران می‌‌‌توانند فرسته وبلاگ را به اشتراک بگذارند، ویدئویی را ذخیره کنند یا از طریق کلیک روی تبلیغات پولی با وب‌سایتتان تعامل کنند. بهترین نکته این است که همه اینها قابل‌‌‌اندازه‌‌‌گیری هستند و می‌‌‌توانید فرسته‌‌‌های جذاب‌‌‌تری برای افزایش آگاهی از برند یا افزایش فروش ایجاد کنید. هرچه بیشتر تعامل آنلاین داشته باشید، مشتریان وفادار بیشتری خواهید داشت. کسب‌وکارهایی که به‌طور موثر از ساختار‌‌‌های جذاب در استراتژی‌‌‌های آنلاین خود استفاده می‌کنند، زمان کمتری برای تبدیل افراد جدید به مشتریان وفادار صرف می‌کنند.

۹. تجزیه و تحلیل و بهینه‌‌‌سازی: دیگر مزیت مهم بازاریابی دیجیتال، تجزیه و تحلیل وب است که نتیجه کمپین‌‌‌ها را در لحظه اندازه‌‌‌گیری می‌کند. این امر به بهینه‌‌‌سازی کمپین‌‌‌های آینده و رفع سریع اشتباهات احتمالی کمک می‌کند. تجزیه و تحلیل کمپین‌‌‌ها شما را قادر می‌‌‌سازد تا منبع مشتریانی را که از کسب‌وکارتان بازدید می‌کنند، مشخص کنید و کنترل کامل درگاه‌‌‌های فروش خود را در دست بگیرید.

 چرا بازاریابی دیجیتال را به‌عنوان شغل انتخاب کنیم؟

با تقاضای روزافزون برای بازاریاب‌‌‌های دیجیتال ماهر، فرصت‌‌‌های زیادی برای حرفه‌‌‌ای‌‌‌ها وجود دارد. بازاریابی دیجیتال یک حوزه گسترده است و اگر وارد آن شوید، راه‌‌‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. کدنویسان، متخصصان علوم داده، نویسندگان، طراحان گرافیک و ویراستاران ویدئو می‌‌‌توانند به سمت این مشاغل بروند. بازاریابان دیجیتال از انواع کانال‌‌‌ها برای ارتباط با مشتریان و ارتقای فروش و فعالیت‌‌‌ها استفاده می‌کنند. نقش بازاریاب دیجیتال شامل توسعه تاکتیک‌‌‌های ارتباطی چندکانالی برای سازمان است که ماموریت آن هدف قرار دادن مصرف‌کنندگان، به‌طور مستقیم و غیرمستقیم است. مدرک توسعه وب، مدیریت بازاریابی، طراحی یا کپی‌‌‌رایتینگ در این میان ترجیح داده می‌شود. 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد