ارسال پاسخ

۱۵ آذر ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5616

pvc-asso.ir

گزارش نمایشگاه k2022 و تکنولوژی های ارائه شده در این نمایشگاه- بخش دوم

در بخش دوم این گزارش نگاهی خواهیم داشت به سیستم بازرسی برای تیوب های کاروگیت، اندازه گیری ابعاد لوله با استفاده از اشعه ایکس ، ارتباط ماشین آلات پلاستیک باهم با استفاده از زبان مشترک و معرفی دو افزودنی جدید که در نمایشگاه K امسال به نمایش گذاشته شد.

معرفی سیستم های بازرسی درون خطی برای تیوب های کاروگیت

Pixargus سیستم بازرسی درون خطی ProfilControl 7s خود را برای لوله‌های کاروگیت ارتقا داده است و می‌گوید که بررسی عیوب لوله ها را تسهیل می کند.

در اکستروژن لوله موجدار، سیستم های بازرسی باید با بخش های متناوب ساختار موجدار و ساده سروکار داشته باشند. برخی از بخش‌ها ممکن است به حالت‌های بازرسی دیگری نیاز داشته باشند - یا کاروگیتور ممکن است ویژگی‌هایی را در یک محصول اکسترود شده حک کند که نباید به عنوان نقص تشخیص داده شود.

برای این منظور، این سیستم بازرسی به روز شده الگوریتم های خاصی را ارائه می دهد که اتوماسیون را در بازرسی کیفیت بالا می برد.یورگن فیلیپس، مدیر عامل و رئیس توسعه فناوری Pixargus گفت: "هدف ما تامین سیستم هایی است که در حالت ایده آل نیازی به راه اندازی توسط اپراتور ندارند."

لوله‌های کاروگیت ممکن است علاوه بر موج‌های مشخصه آن‌ها شامل بخش‌های تکرارشونده با ویژگی‌هایی باشد که نیاز به بازرسی ویژه دارند. یک الگوریتم جدید در این نرم افزار بازرسی به طور خودکار تشخیص می دهد که یک بخش در یک مجموعه به پایان می رسد و قسمت بعدی شروع می شود. اگر بازرسی های متفاوت اعمال شود، این الگوریتم تضمین می کند که پارامترهای صحیح در هر مورد استفاده می شود.

قالب های کاروگیتور همچنین می توانند علائم مختلفی را بر روی یک محصول حک کنند. برای اطمینان از عدم شناسایی آنها به عنوان نقص، سیستم باید آنها را تشخیص دهد. ارتقاء نرم افزار همچنین شامل یک الگوریتم جدید است که به طور خودکار حکاکی ها را تشخیص می دهد و می پذیرد.

واحد حسگر جدید، پیشرفتی در طراحی سیستم بازرسی PC7 S است. هشت دوربین با کارایی بالا فرازها، فرودها و نواحی انتقالی ساختار موج‌دار را بررسی می‌کنند - و می‌توانند ساختارها و ویژگی‌های ناخواسته و دلخواه را تشخیص دهند. سوراخ‌ها، فرورفتگی‌ها، تاول‌ها، گره‌ها، خراش‌ها و ترک‌ها به‌دقت تشخیص داده می‌شوند و اجازه می‌دهند تولید خارج از مشخصات مد نظر - و هزینه‌های تولید - کاهش یابد.

توسعه دستگاه جدید اندازه گیری ابعاد تیوب های تک لایه با استفاده از اشعه ایکس

سیکورا دستگاه جدیدX-Ray 6000 Pureرا برای اندازه گیری ابعاد لوله های تک لایه توسعه داده است.

دو مدل اول -  6070Pureو  Pure 6120- لوله ها و شیلنگ ها را به ترتیب از 6-65 میلی متر و 10-110 میلی متر اندازه گیری می کنند.

علاوه بر اندازه گیری لوله ها و شیلنگ های تک لایه، ضخامت دیواره کل بسیاری از محصولات چند لایه نیز قابل اندازه گیری است. یک سیستم پردازنده همراه با Ecocontrol Pure،  با استفاده از صفحه نمایش لمسی 15 اینچی - مقادیر اندازه گیری شده به وضوح برای تجزیه و تحلیل بیشتر نمایش داده می شوند.

 به گفته سیکورا X- Ray 6000 Pureمقرون به صرفه، ایمن و جایگزینی قدرتمند برای فناوری های معمولی است. این تکنولوژی امکان نظارت مداوم بر ضخامت دیواره را فراهم می کند تا آن را به حداقل مقدار تلرانس کاهش دهد. حاشیه های ایمنی را می توان کاهش داد، در حالی که کنترل خودکار ابعاد را در محدوده مشخصات نگه می دارد.

معرفی افزودنی های جدید برای کاربردهای ساخت و ساز

Songwon تعدادی افزودنی جدید را در K2022   را عرضه کرد و سبد خود را با دو محصول جدید توسعه داده است.

Songnox9228(یک آنتی اکسیدان) و Songsorb 1164(یک جاذب UV).

هر دو برای کاربردهایی از جمله ساختمان و ساخت و ساز مناسب هستند.

Songnox9228به لطف پایداری هیدرولیتیکی خود، بر چالش‌هایی که فسفیت‌ها/فسفونیت‌ها با عملکرد بالا با آن‌ها روبرو هستند غلبه می‌کند. علاوه بر این، حفاظت رنگ خوبی را برای پلی اتیلن با چگالی بالا Cr-type (HDPE)، پلی پروپیلن (PP) و رزین های مهندسی ارائه می دهد.

Songsorb1164 ، یک تری آزین است که از پلاستیک ها در برابر تخریب اشعه UV محافظت می کند. در مقایسه با جاذب‌های معمولی بنزوتریازول UV، می‌تواند طول عمر بیشتری را برای پلی‌الفین‌ها و پلاستیک‌های مهندسی که در معرض هوای بیرونی قرار دارند، به دست آورد. همچنین برای پلی اولفین ها برای استفاده در تماس با غذا مناسب است.

ارتباط ماشین آلات باهم با استفاده از زبان جهانی  OPC UA

Thorsten Kühmann، مدیر عامل ماشین آلات لاستیک و پلاستیک VDMA، به نمایندگان در K2022گفت که ماشین های جداگانه باید به طور فزاینده ای با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این با استفاده از یک "زبان جهانی" مانند OPC UA به دست می آید.

در این نمایشگاه، حدود 40 شرکت از هشت کشور، یک پروژه نمایشی OPC UA را اجرا کردند که شامل 85 ماشین بود. هر کدام یک لوگوی OPC UA و یک کد QR داشتند که بازدیدکنندگان می‌توانستند با گوشی‌های هوشمند خود اسکن کنند. از اینجا به پلتفرم اینترنتی UMATI منتقل شدند، جایی که می‌توانستند داده‌های زنده را از هر دستگاه ببینند.

او گفت: «برای وضوح بیشتر، داشبورد بزرگی را در VDMA Dome نصب کردیم - جایی که بازدیدکنندگان می‌توانستند هر دستگاه را برای دیدن داده‌های تعریف‌شده هدایت کنند.

او گفت که مهمترین نکته این است که "همه ماشین ها به یک زبان صحبت کنند و از یک سیستم استفاده کنند".همچنین اجرای OPC UA قبلاً برای ماشین‌آلاتی مانند قالب‌گیری تزریقی و اکستروژن اتفاق افتاده است - و اکنون در حال توسعه برای فوم ذرات و تجهیزات جانبی است واین شامل واحدهای کنترل دما و واحدهای رانر داغ یا اندازه گیری سیلیکون مایع است.

با این حال، به گفته کوهمن بسیاری از پردازنده ها هنوز در مورد برنامه های OPC UA محتاط هستند.

"آنها نگران هستند که داده های آنها به دقت مورد بررسی قرار نگیرد - و حتی رقبای آنها ممکن است به آنها دسترسی پیدا کنند." بخشی از مشکل این است که این پلتفرم‌های داده تنها توسط شرکت‌های منفرد یا کنسرسیوم‌های کوچک ارائه شده‌اند – که کاربران به آن‌ها اعتماد ندارند. به همین دلیل، VDMA در تلاش است تا یک پلتفرم قابل اعتماد و خنثی ایجاد کند که هر کسی بتواند از آن استفاده کند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد