ارسال پاسخ

۲۴ مهر ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5497

pvc-asso.ir

کارنامه شهریورماه بخش صنعت و معدن

طی شهریورماه ۱۴۰۱، شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل با افزایش ۶/ ۲درصدی و نسبت به ماه قبل از آن با افزایش ۱۵درصدی مواجه شده است. به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۱۲رشته فعالیت در شاخص تولید افزایش و سه‌رشته فعالیت در شاخص تولید کاهش داشته‌اند.

رشته فعالیت‌های «خودرو و قطعات»، «محصولات فلزی به‌جز ماشین‌آلات و تجهیزات» و «فلزات پایه» بیشترین سهم را در افزایش شاخص تولید نسبت به ماه مشابه سال قبل و رشته فعالیت‌های «شیمیایی (به‌جز دارو)»، «سیمان» و «غذایی و آشامیدنی به‌جز قند و شکر» بیشترین سهم را در کاهش شاخص تولید داشته‌اند. همچنین طی شهریورماه ۱۴۰۱ نسبت به ماه قبل از آن، از بین ۱۵رشته فعالیت صنعتی بورسی رشته فعالیت‌های «خودرو و قطعات»، «غذایی و آشامیدنی به‌جز قند و شکر» و «فلزات پایه» بیشترین سهم را در افزایش شاخص تولید و رشته فعالیت‌های «شیمیایی (به‌جز دارو)» و «محصولات فلزی به‌جز ماشین‌آلات و تجهیزات» بیشترین سهم را در کاهش شاخص تولید داشته‌اند.

شاخص تولید شرکت‌های معدنی بورسی هم نسبت به ماه مشابه سال قبل با افزایش ۴۰/ ۴درصدی و نسبت به ماه قبل با افزایش ۵۱/ ۴درصدی مواجه شده است.

طی شهریورماه ۱۴۰۱، شاخص فروش شرکت‌های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل با افزایش ۱۶/ ۶درصدی و نسبت به ماه قبل با افزایش ۲۱/ ۳درصدی مواجه شده است. در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۰رشته فعالیت در شاخص فروش افزایش و پنج‌رشته فعالیت در شاخص فروش کاهش داشته‌اند. رشته فعالیت‌های «ماشین‌آلات و تجهیزات»، «تجهیزات برقی»، «خودرو و قطعات» و «کاشی و سرامیک» بیشترین سهم را در افزایش شاخص فروش نسبت به ماه مشابه سال قبل و رشته فعالیت‌های «دارو»، «لاستیک و پلاستیک»، «چوب و کاغذ» و «سیمان» بیشترین سهم را در کاهش شاخص فروش داشته‌اند. همچنین در این ماه نسبت به ماه قبل، بیشترین سهم در افزایش شاخص فروش متعلق به رشته فعالیت‌های «ماشین‌آلات و تجهیزات»، «تجهیزات برقی»، «خودرو و قطعات» و «غذایی و آشامیدنی به‌جز قند و شکر» و بیشترین سهم در کاهش شاخص فروش متعلق به رشته فعالیت‌های «کاشی و سرامیک» و «چوب و کاغذ» بوده است.

شاخص فروش شرکت‌های معدنی بورسی هم نسبت به ماه مشابه سال قبل با افزایش ۵۸/ ۶درصدی و نسبت به ماه قبل با افزایش ۵۰/ ۲درصدی مواجه شده است.

در شهریورماه ۱۴۰۱ شاخص قیمت ماهانه فعالیت‌های صنعتی بورسی ۳/ ۱‌درصد کاهش یافت و رشد نقطه به نقطه شاخص به ۴۰/ ۲‌درصد رسید. شایان ذکر است که میانگین سالانه شاخص قیمت ۵۴/ ۱‌درصد افزایش یافته است، رشته فعالیت‌های «دارو» و «سایر کانی‌های غیرفلزی» بالاترین نرخ رشد ماهانه را در شاخص قیمت داشته‌اند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد