ارسال پاسخ

۴ مهر ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5444

pvc-asso.ir

در آخرین روز از نمایشگاه ایران پلاست چه گذشت؟

به گزارش ستاد خبری ایران پلاست، آخرین روز از نمایشگاه ایران پلاست با نشست حسین علیمراد رئیس کل امور بین الملل شرکت ملی پتروشیمی و معاون وزیر انرژی ازبکستان و سفیر ازبکستان شروع شد. علیمراد در این نشست صنعت پتروشیمی ایران را به هیئت ازبکستانی ارائه کرد.

وی بیان کرد: بیشتر خوراک مورد نیاز صنعت پتروشیمی از حوزه گازی و نفتی دریافت می شود، این خوراک برابر 52 میلیون تن در سال یا یکصد بشکه نفت در روز است. این خوراک به 91 میلیون تن محصولات پتروشیمی تبدیل می شود که 65 میلیون تن از آن تولید واقعی صنعت است، از این میزان 40 میلیون تن محصول تولید می شود، تفاوت میان این دو عدد از محصولات بین مجتمعی است.

رئیس کل امور بین الملل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: از 40 میلیون تن محصول تولیدی، 30 میلیون تن صادر شده و 10 میلیون تن نیز مصرف داخلی است. توسعه صنعت پتروشیمی در دو منطقه آزاد عسولیه و پارس انجام می شود. چهار منطقه جدید نیز برای توسعه های 10 سال آینده تعریف شده که در کنگان، پارسیان و چابهار قرار دارد. 

علیمراد در خصوص دستاوردهای صنعت پتروشیمی ایران گفت: در این حوزه به 99 نوع متفاوت کاتالیست نیاز داریم که 85 مورد از آن با کمک شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در کشور تولید می شود. براساس برنامه های این شرکت طی دو سال آینده تمام 99 کاتالیست را در داخل کشور تولید می کنیم. در حوزه پلی الفین به دانش فنی مهمی دست پیدا کرده ایم که در مقدار صنعتی در حال اجراست. 

وی افزود: یکی از دانش های فنی به دست آمده که برای ازبکستان نیز حائز اهمیت است، تبدیل متانول به پلی پروپیلن است. با استفاده از روش فنی گاز را به متانول، متانول را به پروپیلن و پروپیلن را به پلی پروپیلن تبدیل میکنیم. توسعه پتروشیمی ایران در طرح های پنج ساله انجام می شود، برنامه ششم توسعه در حال پایان و برنامه هفتم توسعه در حال شروع است. در برنامه هفتم توسعه 51 میلیون تن به ظرفیت اسمی ما اضافه می شود.

علیمراد ضمن دعوت از هیئت ازبکستانی برای شرکت در سمینار اقتصادی آی پی اف که یکم و دوم می ماه 2023 برگزار می شود، اظهار کرد:  میزان صادرات محصولات پتروشیمی ایران به ازبکستان در سال 2020، 32 هزار تن بوده که 23 میلیون دلار ارزش داشته است. این همکاری در سال 2021 به 54 هزار تن رسیده که ارزش آن 65 میلیون دلار است. 

بعد از پایان این نشست، علیمراد به همراه هیئت ازبکستانی به بازدید از شانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست و گفت و گو با غرفه داران پرداخت.

دیدار هیئت بزرگ سوریه با اعضای انجمن ملی صنایع پلیمر

سارا قربان پور دبیر اجرایی انجمن ملی صنایع پلیمر ایران در پاسخ به این سوال که در نمایشگاه جلسات بی تو بی میان اعضا انجمن ها و هیئت های بازرگانی انجام شد، بیان کرد: طبق هماهنگ هایی قبل از نمایشگاه هیئت بزرگی از سوریه با اعضای ما دیدار داشتند، همچنین هیئت هایی از روسیه و افغانستان نیز با اعضا جلسه داشتند.


وی در خصوص تغییر رویکرد نمایشگاه در جانمایی اظهار کرد: کار خوبی است که انجمن های تخصصی در این خصوص نظر بدهند. در بسیاری از نمایشگاه ها تمام برنامه های برگزاری برعهده تشکل ها و انجمن های تخصصی حوزه است. انجمن ما در متراژ هزار متری 24 شرکت جا داده شدند. انجمن های استانی به شکل پاویون با شرکت های زیرمجموعه حضور داشتند. این امر اجازه داد تا شرکت های کوچک نیز در ایران پلاست حضور پیدا کنند.

نمایشگاه ایران پلاست اتاق شیشه و شفافی است

«محمد حسین عگسری» مدیر روابط عمومی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی در رابطه با نمایشگاه ایران پلاست گفت: شانزدهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست برگزار شد، طبق روال هر سال نمایشگاه با  استقبال شرکت های خارجی و داخلی برگزار شد. در دوره زمانی برگزاری نمایشگاه کیفیت افزایش یافته و نشست های موثری برگزار شد.

وی افزود : انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی 86 عضو دارد که بیش از 60 شرکت و تولیدی23 شرکت طرح دارد، با برخی از شرکت ها که در این دوره نمایشگاه حضور داشتند گفتگویی داشتم اعلام کردند که جلسات و نشست های سطح بالایی داشتند به نظر می رسد این قبیل اتفاقات روند مثبتی در کار پتروشیمی ایجاد می کند. 

مدیر روابط عمومی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با بیان اینکه انجمن نشست های B2B نداشته اما بازدیدهای فراوانی از غرفه صورت گرفته اظهار کرد: نشست های موثری با شرکت های خارجی هم برگزار شده است، به نظرم این دوره از نمایشگاه از لحاظ کیفی نسبت به دوره های قبلی بهتر بوده است.

وظیفه اصلی انجمن ایجاد بستر مناسب برای همکاری میان شرکت ها و بازرگانان خارجی است

مرتضی نیک سرشت، دبیر انجمن ماشین سازان و تجهیزات پلیمری ایران و دبیر انجمن صنایع همگن پلاستیک استان تهران در پاسخ به این سوال که در نمایشگاه جلسات بی تو بی میان اعضا انجمن ها و هیئت های بازرگانی انجام شد، بیان کرد: چند قرارداد و تفاهم نامه امضا شده  هیئت های از عراق و ارمنستان با اعضا دیدار داشتند.

وی افزود: تفاهم نامه هایی که با انجمن های برون مرزی صورت می گیرد اغلب در قالب همکاری های نمایشگاهی است. انجمن ها از آنها برای شرکت در نمایشگاه های پلاست دعوت می کنند و در عوض آنها نیز از ما برای حضور در نمایشگاه خودشان دعوت می کنند.  

دبیر انجمن صنایع همگن پلاستیک استان تهران اظهار کرد: هیئت های تجاری را با اعضای انجمن آشنا می کنیم که این امر میتواند منجر به اتفاق تجاری میان آنها شود. با این حال صد درصد فرایندی که اتفاق می افتد به خود شرکت ها بستگی دارد. انجمن تنها می یتواند بستر و فضا را ایجاد کند.

رونمایی از محصولات دانش بنیان صنایع پلیمری

در آخرین روز از نمایشگاه ایران پلاست از محصولات دانش بنیان صنایع پلیمری رونمایی شد. این محصولات شامل 6 نوع نانو مستربچ رنگی می شد که سازنده آن شرکت نانو بسپار فکور است. این شرکت بنیان گذار نانو پلیمرها در کشور به شمار می روند و فعالیت خود را از سال 1379 شروع کرده اند.

نانو مستربچ رنگی در تولید انواع محصولات پلیمری به شکل یک افزودنی خمیری یا پودری به کار می رود و خواص فیزیکی و مکانیکی پلیمر را به طور کامل حفظ می کند.

مهندس شبانکاره مدیرعامل شرکت نانو بسپار فکور در این مراسم بیان کرد: شرکت ما علاوه بر نانو مستربچ رنگی، مستربچ های زیست تخریب پذیر نیز تولید می کند. محصولات ساخته شده با این مستربچ معمولا ظروف یک بار مصرف هستند که در طبیعت در کمتر از یک سال تجزیه می شوند

نمایشگاه ایران پلاست شانزدهم رضایت بخش بود

«فاطمه حیدری» دبیر انجمن صنایع پلیمر استان اصفهان در خصوص نمایشگاه ایران پلاست گفت: نمایشگاه نسبت به دو سالی که کرونا شیوع پیدا کرده بود خوب بود، بازدیدی از شرکت های کامپاند و مستریج داشتم که در مجموع رضایت بخش بود، جای خوشحالی دارد که 600 شرکت در نمایشگاه حضور دارند.

وی اظهار کرد: ما در دو نمایشگاه ایران پلاست و اصفهان پلاست حضور داریم که اصفهان پلاست برای ما بهتر است؛ ولی ایران پلاست برای ما امسال عالی بود از شهرهای مختلف هم برای عضویت به ما مراجعه کردند.

وی در خصوص رایزنی با کشورهای خارجی تصریح کرد: ما انجمن اصفهان هستیم قادر نیستیم در تهران ارتباط بگیریم، با اساتید دانشگاه، اعضا انجمن ملی و نمایندگان وزارت خانه ملاقاتی داشتیم.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد