ارسال پاسخ

۲۴ آذر ۱۳۹۵
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n540

گفت و گو با مدیرکنترل کیفیت نمونه ملی روز جهانی استاندار

نظارت از مرحله تولید تا فروش

به لحاظ فرایندی تولید را کنترل می کنیم و پس از تولید تا لحظه فروش کار کنترل و نظارت محصول انجام می شود. به عبارتی از لحظه شروع تولید تا فروش، ما کنترل را انجام می دهیم.

روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی: آیدا کرمی مدیر کنترل کیفیت شرکت آذر لوله به عنوان مدیر کنترل کیفیت نمونه ملی در روز جهانی استاندارد انتخاب و از وی تجلیل شد. کرمی فارغ التحصیل رشته شیمی از دانشگاه آزاد تبریز است که از مرداد ماه سال 88 فعالیت خود را با شرکت آذر لوله آغاز کرد. به مناسبت برگزیده شدن وی در روز جهانی استاندارد گفت و گوی کوتاهی با وی انجام شده است که در ادامه می خوانید.

چه فرایندی انجام شد که شما به عنوان مدیرکنترل کیفیت نمونه ملی در روز جهانی استاندارد انتخاب شدید؟ 
در ابتدا ارزیابی در استان آذربایجان شرقی صورت گرفت، ما مدارک درخواست شده را به اداره استاندارد استان ارائه دادیم، در آنجا برگزیده شدم و به دلیل این که امتیاز بنده در استان در حد کشوری بود به مرحله کشوری راه یافتم و در نهایت برگزیده شدم.

به عنوان یک مدیر کنترل کیفیت نمونه، لطفا وظایف بخش کنترل کیفیت را در شرکت آذرلوله توضیح دهید.
وظایف این بخش در شرکت بیشتر در خصوص درست بودن فرایند تولید، کنترل و نظارت بر این موضوع است. از لحظه شروع تولید، کار نظارت شروع می شود. ما در شرکت آذرلوله کنترل های خود را به چند قسمت فرایندی و محصولی تقسیم کرده ایم؛ یعنی به لحاظ فرایندی تولید را کنترل می کنیم و پس از تولید تا لحظه فروش کار کنترل و نظارت محصول انجام می شود. به عبارتی از لحظه شروع تولید تا فروش، ما کنترل را انجام می دهیم.

محصولات تولیدی در ایران تا چه اندازه می توانند با محصولات مشابه و برندهای معتبر خارجی به لحاظ کیفی رقابت کنند؟
امکان رقابت وجود دارد، اما متاسفانه ما در اجرا با نمونه های خارجی مشابه فاصله داریم، که از لحاظ فرایند تولید، فرمولاسیون و موادری از این دست تا حدودی با استانداردهای جهانی فاصله وجود دارد. با این وجود در داخل کشور نیز شرکت هایی هستند که تولیدات آنها قابل قبول است و تلاش می شود بیش از آن چیزی که استاندارد از ما خواسته است رعایت کنیم.

اگر یک مصرف کننده از کیفیت محصول شما شکایت کند، چه رویه ای برای رسیدگی به این موضوع وجود دارد؟
همه این موارد در شرکت پیش بینی شده است، بخش فروش این شکایت ها را دریافت می کند سپس موضوع مورد بررسی قرار می گیرد که آیا مشکل به کنترل کیفیت باز می گردد یا در انبارش و حمل آن مشکل داشته است. موضوع در بخش فروش با نمایندگی مدیریت بررسی می شود که شکایت مربوط به چه بخشی است و در نهایت اقدامات اصلاحی صورت می گیرد.


 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد