ارسال پاسخ

۲۳ آذر ۱۳۹۵
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n535

اختصاصی: نگاهی به آمار صادارت لوله و اتصالات پی وی سی در 6 ماهه اول سال 1395

عراق با 86 درصد کل صادرات لوله و اتصالات pvc در صدر

بیش از 2 میلیون 200 هزار کیلوگرم لوله و اتصالات پی وی سی به ارزش بیش از 196 میلیارد ریال، در 6 ماهه اول سال 1395 به کشورهای هدف صادر شده است.

                     
  به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، آمار صادرات لوله و اتصالات پی وی سی بر اساس اطلاعات موجود و مقدماتی در شش ماهه نخست سال 1395 به لحاظ ریالی 196 میلیون و 318 میلیون و 983 هزار و 679 ریال بوده است.    
  کشورهای هدف صادرات لوله و اتصالات پی وی سی
بر اساس این گزارش کشورهای، گرجستان، افغانستان، عراق، ترکمنستان و تاجیکستان، بازارهای هدف صادرات محصولات لوله و اتصالات پی وی سی ایران بودند.
     ارزش ریالی/ عراق با 87 درصد در رتبه اول                         
آمار صادرات لوله و اتصالات پی وی سی بر اساس اطلاعات موجود و مقدماتی در شش ماهه نخست سال 1395 به لحاظ ریالی 196 میلیون و 318 میلیون و 983 هزار و 679 ریال بوده است.
همان گونه که از نمودار درصد ارزش ریالی صادرات لوله و اتصالات پی وی سی مشاهده می شود، کشور عراق با حدود 87 درصد، بیشترین سهم صادارت این محصول را به خود اختصاص داده است.
نمودار صادارت لوله و اتصالات پی وی سی بر حسب ارزش ریالی در 6 ماه اول سال 1395
 

نمودار صادارت لوله و اتصالات پی وی سی بر حسب درصد ریالی در 6 ماه اول سال 1395

     ارزش دلاری
طبق آمار سازمان گمرک ایران، کشور عراق با 5 میلیون 562 هزار و 357 دلار رتبه اول صادرات لوله و اتصالات پی وی سی را به خود اختصاص داده است. همچنین تاجیکستان با 10 هزار و 908 دلار رتبه آخر را از میان 5 کشور هدف صادرات محصولات لوله و اتصالات پی وی سی به خود اختصاص داده است.     

نمودار صادرات لوله و اتصالات پی وی سی به لحاظ ارزش دلار

     ارزش وزنی
همان گونه که در جدول بالا مشاهده شد، کشور عراق به لحاظ دلاری در صدر کشورهای بازار صادرات لوله و اتصالات پی وی سی قرار داشت؛ این کشور همچنین با 1 میلیون و 973 هزار و 626 کیلوگرم با بیش از 86 درصد از مجموع کل صادرات، به لحاظ وزنی نیز در رتبه اول جدول قرار دارد.
کشورهای افعانستان، گرجستان، ترکمستان و تاجیکستان به ترتیب در رده های بعدی این جدول قرار دارند.

نمودار صادرات لوله و اتصالات پی وی سی بر حسب وزن (کیلو گرم)
 

جدول وزنی صادرات لوله و اتصالات پی وی سی بر حسب درصد

 

فرصت و تهدید
صادرات 87 درصدی لوله و اتصالات پی وی سی به کشور عراق در حالی می تواند یک فرصت به شمار رود که تولیدکنندگان ایرانی با نگاه و استراتژی بلند مدت در پی نگاه داشت مصرف کنندگان خود در این کشور باشند.
 بدیهی است که بسیاری از تجار و برندهای معتبر به دلیل شرایط جنگی کشور عراق، حضوری محدود در این بازار دارند؛ اما نباید فراموش کرد که عراق پس از جنگ میزبان رقیبان جدید و جدی از دیگر کشورها برای محصولات ایران  خواهد بود که در صورت عدم رعایت برخی الزامات از سوی صادرکنندگان ایرانی، به سادگی این بازار به دیگران واگذار می شود.
 اما مطالعه بازارهای جدید صادراتی به ویژه کشورهای همجوار و منطقه، نیاز این صنعت برای بسط و توسعه خود است. می توان اذعان کرد که ارقام صادراتی لوله و اتصالات پی وی سی چندان قابل توجه نیستند در حالی که نیاز بازارهای مصرف و شناخت آن می تواند تغییر محسوسی در آمارهای صادراتی این حوزه ایجاد کند. 
 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد