ارسال پاسخ

۲۵ مرداد ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5330

pvc-asso.ir

مصاحبه انجمن با علی جنترانی مدیر عامل شرکت صبا پليمر اسپادانا در بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان

به گفته علي جنترانی صنعت پی وی سی در رکود است.نوسانات ارزی و تصمیم های سیاسی که قیمت ارز را متاثر می سازند از جمله عوامل اصلی تاثیرگذار بر بازار هستند.

بیست و دومین دوره نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان از روز جمعه (21 مرداد 1401) در محل دائمی نمایشگاه های بین اللملی تهران آغاز به کار کرد.
انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، به منظور آشنایی بیشتر با دیدگاه اعضای این تشکل، سلسله گفت و گوهایی را با غرفه گذران در این نمایشگاه انجام داده است که در ادامه می خوانید.
 
علی جنترانی مدیرعامل شرکت صبا پليمر اسپادانا، درباره وضعیت و شرایط فعلی صنعت پی وی سی، توضیح داد: این صنعت به دلیل قیمت ها و حباب کاذب در این بخش، مقداری با رکود روبرو شده است و تصور می کنم شرایط بدتر هم بشود؛ ولی به مرور تولیدکنندگان امکان تطبيق خود با شرایط جدید را دارند؛ البته ما درایران تنها با قیمت هاي جهانی روبرو نیستیم، آیتم دیگر نوسانات ارزی و تصمیم های مختلف سیاسی است که موجب شده تا ثبات رویه برای تولیدکننده و مصرف کننده وجود نداشته باشد.
وی در پاسخ به این پرسش که شرایط رکود تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، گفت: بنده تصور می کنم که امسال با رکود مواجه باشیم، در حال حاضر 5 ماه از سال سپری شده و به نظر مي رسد برای خروج از رکود فعلی تا پایان سال جاری  نیاز به زمان وجود داشته باشد.


جنترانی در خصوص این مسئله که آیا وزن عوامل خارجی در شرایط رکود فعلی بیشتر است یا مسائل داخلی، گفت: در حال حاضر به ویژه در یکی دو ماهه اخیر، وزن عوامل خارجی به خصوص در بحث قیمت های جهانی، بیشتر بوده است اما تصور می کنم در بلند مدت وزن موارد داخلی بیشتر خواهد شد. به هر حال بازار در نهایت خود را با قیمت های جهانی تطابق خواهد داد؛ اما عوامل داخلی تاثیر بسیار زیادی بر بازار دارند.
وی درباره عوامل داخلی موثر بر بازار توضیح داد: نوسانات ارزی و تصمیم های سیاسی که قیمت ارز را متاثر می سازند از جمله عوامل اصلی تاثیرگذار بر بازار هستند.
مدیرعامل شرکت پی وی سی صبا درباره برخی از رقابت های ناسالم درصنف لوله و اتصالات پی وی سی، گفت: رقابت منفی یا به عبارتی خودزنی در صنف پی وی سی بسیار بالا است و متاسفانه شاهد موارد بسیاری در این زمینه هستیم که خود این مسئله بر رکود بازار هم تاثیرگذار است.
این تولیدکننده درباره راهکارهای پیشگیری از رقابت های منفی درون صنفی گفت: این مسئله بیشتر نیاز به فرهنگ سازی دارد و شاید یکی از عامل های مهم این رقابت منفی به موضوع کیفیت بازگردد، مثلا انجمن در کار نمونه برداری محصول از بازار به صورت رندوم، موفق عمل کرده و باید از این اقدام انجمن پشتیبانی مالی صورت گیرد که این خود موجب می شود بسیاری از رقبای کاذب کنار بروند. هر مقدار روی بازار کنترل بیشتری صورت گیرد، از رقابت کاذب هم پیشگیری می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد