ارسال پاسخ

۲۵ مرداد ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5327

pvc-asso.ir

مصاحبه انجمن با کمال پایمرد مدیر عامل شرکت پارس زنده رود پلاست در بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان

بیست و دومین دوره نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان از روز جمعه (21 مرداد 1401) در محل دائمی نمایشگاه های بین اللملی تهران آغاز به کار کرد.در این دوره از نمایشگاه بسیاری از تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی در سالن های 8، 9، 10 و 11 آخرین محصولات خود را به نمایش گذاشتند.

همچنین غرفه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی در سالن 25B، میزبان مخاطبان بود.
این دوره از نمایشگاه بر خلاف سال‌های گذشته که به دلیل شیوع ویروس کرونا با تعداد کمی از غرفه گذاران و همچنین بازدید اندک مخاطبان برگزار می شد، در روز اول با استقبال بسیار زیاد ، هم در بخش حضور غرفه گذاران و هم آمار بازدیدکنندگان روبرو شد به گونه ای که ورودی نمایشگاه با ترافیک زياد  و کمبود فضاي پارک خودرو مواجه بود و مشکلاتی برای بازدیدکنندگان به وجود آورد.
انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، به منظور آشنایی بیشتر با دیدگاه اعضای این تشکل، سلسله گفت و گوهایی را با غرفه گذران در این نمایشگاه انجام داده است که در ادامه می خوانید.

كمال پایمرد؛ شركت پارس زنده رود پلاست: 


 ضرورت خودداری از تقابل در صنف لوله و اتصالات PVC
کمال پایمرد، مدیر عامل شرکت پارس زنده رود پلاست درباره امکان تحقق اهداف غرفه گذران در نمایشگاه های صنعت ساختمان توضیح داد: غرفه گذران در چنین نمایشگاه هایی اهداف مختلفی را پیگیری می کنند، در برخی نمایشگاه ها مانند تهران، شرکت های غرفه گذار، بیشتر توان خود را نسبت به رقبا به نمایش می گذارند، اما در نمایشگاه های شهرستان ها بیشتر به دنبال بازاریابی و معرفی محصولات جدید خود هستند.
پایمرد در خصوص رقابت درون گروهی میان صنف لوله و اتصالات پی وی سی گفت: تا پیش از این یکی از مزایای پی وی سی قیمت پایین آن بود، اما در مدت اخیر با افزایش بسیار زیاد قیمت ها، یک جای خالی برای رقبا مانند پلی اتیلن به وجود آمد و تمایل مصرف کنندگان را برای استفاده از این محصولات برانگیخت. در کنار این حضور برخی محصولات بی کیفیت، عرصه را هر چه بیشتر بر پی وی سی تنگ کرد.
وی ادامه داد: در این روند هر چند پی وی سی، رشد کرد، اما غفلت هایی صورت گرفت. مشکلاتی وجود داشت که می توانست توسط اداره استاندارد و انجمن ها مدیریت شود. اگر امروز مدیران صنعت با یکدیگر متحد نشوند و از تقابل دورن صنفی با یکدیگر خودداری نشود، نتیجه ای جز پشیمانی در پی نخواهد داشت.
پایمرد درباره چشم انداز صنعت پی وی سی، با توجه به متغیرهای داخلی و بین المللی، اظهار کرد: در حال حاضر حرکت پی وی سی، تولید بدون سوددهی است و برخی از شرکت ها به دلیل وجود هزینه های بسیار بالا امکان رقابت ندارند و برای ادامه فعالیت باید یا در پی کاهش هزینه ها باشند و یا یک محصول جدید تولید کنند.
مدیر عامل شرکت پارس پلاست، درباره برنامه این شرکت برای گسترش بازار گفت: در حال حاضر 4 محصول جدید در دست تولید داریم که ظرف 2 ماه آینده به بازار عرضه می شود.
وی در خصوص اولویت های کاری انجمن لوله و اتصالات پی وی سی گفت: متاسفانه به دلیل این که مدیران انجمن ها خود تولیدکننده هستند در برخی موارد سیاست ها را به سمت حفظ منافع شرکت های خود راهبری می کنند؛ در حالی که تعدادی از شرکت ها به دلیل این که در شهرستان فعالیت دارند، اطلاعات جدیدی از سیاست های مرکز ندارند و هنگامی که یک محصول جدید تولید می کنند با مشکل روبرو خواهند شد، که این یک مسئله فرسایشی برای تولیدکننده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
حمید قمصری چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
افرین ارسال پاسخ
آرش علیزاده شنبه ۲۳ دى ۱۴۰۲
درود بر گره صنعتی پارس زنده رود پلاست
ما به عنوان خریدار این محصول به کیفیت این محصول میبالیم
و خود را جزع خانواده این مجموعه میدانیم
و نظرات و پیشنهادات خود را به این مجموعه ارائه داده تا در پیشرفت این مجموعه سهیم باشیم ارسال پاسخ