ارسال پاسخ

۲۶ تير ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5218

pvc-asso.ir

انتظارات کاهشی مسیر رقابت ها را متوقف کرده است؟

معاملات محصولات پلیمری طی هفته های گذشته به نسبت در شرایط آرام تری سپری میشوند. شاید بتوان تعطیلات میان هفته ای و یا موضوعاتی مثل بحث عرضه های تلفیقی را از جمله دلایل آن بیان کرد، اما به نظر میرسد بازار داخلی متاثر از بازارهای جهانی انتظارات کاهشی را رصد میکند

 به گزارش انجمن پی وی سی به نقل از اینپیا ، تورم جهانی که با افت نرخ نفت هم همراه شده است، تقاضا را در تمامی بازارهای کامودیتی‌ها و ازجمله بازارهای پتروشیمیایی کاهش داده است که منجر به نزول قیمت های جهانی؛ حتی پایین تر از سطح سال گذشته شده است.

نتیجه آن در بازارهای داخلی و تالار بورس کالا ثبت تقاضای پایین تر محصولات پلیمری به خصوص در گروه های غیر بهین یاب در طول این هفته ها شده است. پلی کربناتی که هفته های بسیاری را در یکسال  اخیر در فاز رقابتی سنگین سپری کرد، حالا دیگر علاقه ای در میان خریدارن برای ثبت رقابت فراهم نمیکند. پلی استایرن هم از این قائله مستثنی نیست و شرایط مشابهی را با عرضه مناسب بالادستی به همراه تداوم افت نرخ پایه خود سپری میکند. به هرحال آنچه مشخص است پیش زمینه های رکودی است که نشانه های اول از دل تقاضا بیرون آمده است و میتواند در طول هفته های آتی پرقدرت تر هم شود. باید دید که آیا تحرکات مثبت دلار و یا دیگر اهرم ها فضای رقابتی را به خصوص در گروه های بهین یاب تقویت میکنند یا خیر؟

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد