ارسال پاسخ

۲۰ تير ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5195

pvc-asso.ir

کیفیت مصالح ساختمانی در میزان تاب آوری شهرها لحاظ می‌شود+ مقاله ای در خصوص مقاومت لوله و اتصالات پی وی سی در برابر زلزله

ابراهیم پور، کارشناس ارشد شبکه شتابنگاری زلزله کشور، شش درصد تلفات جانی ناشی از حوادث و بلایای طبیعی جهان را متعلق به ایران دانست و گفت:کیفیت مصالح ساختمانی در میزان تاب آوری شهرها لحاظ می‌شود.

محمد رضا ابراهیم پور در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه کیفیت مصالح ساختمانی و ابنیه و تراکم جمعیت ازجمله معیارهایی است که در میزان تاب آوری شهرها لحاظ می‌شود،گفت: از مهم‌ترین الزامات، پرداختن به مسائل کالبدی بافت‌های مسکونی در شهرها، تبیین مفهوم تاب‌آوری و پیرو آن مقاوم‌سازی این بافت‌ها در مواجهه با حوادث و مخاطرات احتمالی زلزله است.

وی اظهار کرد: امروزه یکی از مهمترین مخاطراتی که شهرها را تهدید می‌کند خطر وقوع زلزله است، بنابراین کاهش آسیب شهرها و روستاها و در نهایت تاب آوردن شهرها در برابر مخاطراتی همچون زلزله ضروری است.

کارشناس ارشد شبکه شتابنگاری زلزله کشور، گفت: حدود یک درصد جمعیت جهان در کشور ایران زندگی می‌کنند و این در حالی است که حدود ۶ درصد تلفات جانی ناشی از حوادث و بلایای طبیعی جهان متعلق به ایران است.

ابراهیم پور تاکید کرد: در گزارش شاخص ریسک جهانی زلزله، ایران از نظر در معرض بودن بلایای طبیعی در زمره کشورهای کم‌خطر قرار دارد اما از نظر آسیب‌پذیری در بین کشورهای با شاخص ریسک متوسط قرار دارد.

وی گفت: وقوع بلایای طبیعی به خصوص زلزله در محیط‌های شهری، اثرات بسیار مخربی را به وجود می‌آورد که عوامل اجتماعی در شهرها (توزیع جمعیت در گروه‌های سنی مختلف و تراکم آن در مناطق مختلف شهری، کیفیت مسکن، اشتغال،..) می‌تواند نقش بسزایی در کاهش یا افزایش آثار مخرب زلزله داشته باشد.

درمورد مقاومت لوله و اتصالات پی وی سی در برابر زلزله در مقاله ای آسیب لوله های  pvc ناشی از زلزله های بزرگ  مورد بررسی قرار گرفته است. در نتیجه تحقیقات مشخص شد که لوله های  pvc با مقاومت ضربه ای بالا با محل اتصال بلند که دارای آزادی حرکت برای فرورفتگی لوله به سمت داخل هستند، دارای حداقل شکست است. 

برای خواندن مقاله  در خصوص ارزیابی آسیب لوله پی وی سی ناشی از زلزله کلیک کنید

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد