ارسال پاسخ

۸ تير ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5144

pvc-asso.ir

پیشنهاد قیمت پایین یک شرکت بزرگ تایوانی برای بازارهای PVC آسیا در ماه جولای

پس از آنکه یک تولیدکننده بزرگ تایوانی کاهش قیمت 90 دلاری در هر تن را به خریداران آسیایی برای جولای پیشنهاد داد، قیمت پی وی سی به پایین سطح خود از نوامبر 2020 رسید.

قیمت جدید PVC K67-68 این تولید کننده 1320 دلار در هر تن CIF هند و 1120 دلار / تن CIF چین است، در حالی که قیمت های فوب  تایوان 1080 دلار در هر تن است.

این سومین کاهش قیمت متوالی این تولید کننده بوده است .مجموع کاهش قیمت توسط  این تولیدکننده تایوانی از ماه می به 270 تا 320 دلار در هر تن رسیده است. این تولیدکننده یک ماه پس از کاهش 50 تا 80 دلاری قیمت ها در ماه می، قیمت ها را 130 تا 150 دلار در هر تن برای ژوئن کاهش داد. پیش‌بینی‌ها در اواخر هفته گذشته کاهشی حدود 50 دلار در هر تن یا اندکی کمتر بود. تاجران هندی می‌گویند تخفیف بیشتر می‌توانست برای جلوگیری از جریان پیشنهادات PVC با قیمت پایین از چین به هند موثر باشد.

بازارها به پایین ترین حد خود در یک سال و نیم اخیر رسیدند

براساس گزارش ChemOrbis Price Wizard ، آخرین کاهش قیمت‌ها باعث شده است که پی وی سی وارداتی آسیا ( چین، هند و آسیای جنوب شرقی ) به پایین‌ترین سطح از نوامبر 2020 یا پایین‌ترین سطح یک سال و نیم اخیر معامله شوند.

 

در هفته اول ژوئن - در نتیجه کاهش قرنطینه در شهرهای صنعتی چین در اوایل ماه - منجر به افزایش قیمت ها شد، اما این اتفاق کوتاه مدت بود زیرا روند نزولی قیمت با پیک جدید COVID گزارش شده در پکن و شانگهای بازگشت.

به گفته یک تاجر هندی ما انتظار داشتیم که قیمت های جولای تولیدکننده تایوانی از ماه ژوئن کاهشی جزئی داشته باشد اما با تحولات چین به ویژه افزایش موارد کووید، ما را به این باور رساند که تخفیف بیشتری برای جولای امکان پذیر است اما نه به اندازه 90 دلار در هر تن.

فشار ناشی از صادرات پی وی سی چین برپایه کاربید بر هند

یک تاجر دیگر به ادامه جریان محموله های پی وی سی بر پایه استیلن از چین اشاره کرد. اندکی پس از پیشنهادات تولیدکننده تایوانی، پیشنهادی برای محموله PVC برپایه استیلن با منشاء چین شرقی به قیمت 1230 دلار در هر تن CFR  به جنوب هند دریافت کردیم. فروشنده به دنبال پیش پرداخت 20٪ در مدت دو روز و پرداخت مابقی حساب یک هفته قبل از ارسال محموله است. با وجود این شرایط، ما مطمئن هستیم که خریدارانی برای این پیشنهاد وجود دارد زیرا قیمت کاملاً رقابتی است."

در واقع، پیشنهادات رقابتی منجر شده است که نزدیک به 50 درصد از محموله های PVC به هند بر پایه استیلن باشد. این تاجر افزود: "این  پیشنهادات رقابتی همچنین منجر به کاهش فاصله قیمتی بین محموله های وارداتی برپایه  اتیلن و استیلن به زیر 50 دلار در هر تن شده است."

در همین حال یک تولید کننده چینی از افزایش عرضه ها خبر داد. عرضه ها در حال افزایش است زیرا تعطیلی های کمتری در نیمه دوم ژوئن وجود دارد علاوه بر این کارخانجات بیشتری از تعطیلی باز می گردند او افزود، حتی با وجود اینکه بهبود در پی کاهش محدودیت‌ها وجود دارد، تقاضا همچنان پایین‌تر از انتظارات ما است.

فروشندگان دیگر از تولیدکننده بزرگ تایوانی پیروی می کنند

یک تولیدکننده ژاپنی نیز مدت کوتاهی پس از اعلام قیمت شرکت بزرگ تایوانی، پیشنهادات خود را به بازارهای آسیایی اعلام کرد. این تولید کننده گفت ما پیشنهادات این شرکت را با قیمت 1120 دلار در هر تن CFR دنبال کردیم و پیشنهادات فروش ما به هند در محدوده 1370-1400 دلار در هر تن CFR است. از آنجایی که محموله های ژاپنی 7.5 درصد عوارض گمرکی دریافت نمی کنند، قیمت آن معادل 1270-1300 دلار در هر تن برای PVC از مقاصد دیگر خواهد بود.

یکی دیگر از شرکت‌های تولیدکننده تایوانی کوچک‌تر نیز پیشنهادات خود را به خریداران در هند و سایر مقاصد آسیایی در همان سطح با شرکت تولیدکننده اصلی حفظ کرد. معامله گران گزارش دادند که پیشنهادی را به قیمت 1320 دلار در هر تن سی اف آر هند از این شرکت تایوانی دریافت کرده اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد