ارسال پاسخ

۱۹ آبان ۱۳۹۵
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n511

pvc-asso.ir

پیروزی ترامپ، خطری براي برجام ندارد/ واکنش های بازار هیجانی و موقتی است

به گزارش روابط عمومي انجمن توليدکنندگان لوله و اتصالات پي وي سي به نقل از ايلنا، يک اقتصاددان با بيان اينکه پيروزي ترامپ خطري براي توافق هسته اي و قرارداد خريد هواپيماهاي جديد ندارد، گفت: آمريکا تنها تصميم گيرنده براي توافق هسته اي نيست و سرمايه داران امريکايي به دنبال فروش هواپيما به ايران هستند.

سعيد ليلاز در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي ايلنا درباره تاثير پيروزي ترامپ در انتخابات رياست جمهوري امريکا بر برجام و خريد هواپيماهاي جديد، گفت: معتقدم پس از پيروزي ترامپ در انتخابات رياست جمهوري آمريکا تلاطم هايي در موضوع لغو تحريم ها و خريد هواپيما از بويينگ و ايرباس اتفاق مي افتد اما شاهد تحولات و رخدادهاي استراتژيکي نخواهيم بود.

وي با بيان اينکه در روابط  ايران و امريکا مساله توافق هسته اي، مساله پيچيده اي است و دستگاه هاي امنيتي ايران و آمريکا به اين توافق رسيده اند، ادامه داد:در موضوع توافق هاي هسته اي و برجام، تمام دنيا دخيل هستند و مشارکت دارند بنابراين نه امريکا مي تواند به تنهايي درباره برجام تصميم بگيرد و نه آقاي ترامپ. ضمن اينکه اين توافق به زيان آمريکا هم نبوده که با اعلام نتيجه انتخابات رياست جمهوري آمريکا، اين توافق لغو شود.

ليلاز در پاسخ به اين سوال که با توجه به اينکه جمهوري خواهان پيروز انتخابات سناي آمريکا  شدند و ترامپ هم پيروز انتخابات رياست جمهوري، قرارداد خريد هواپيماهاي جديد چه سرنوشتي خواهد داشت؟ گفت: تا تاريخ بيستم ژانويه که اتفاقي نخواهد افتاد و تا آن زمان تغييري را در سياست هاي آمريکا از لحاظ قانوني و حقوقي نخواهيم ديد. بعد از بيستم ژانويه هم نمي دانيم که تصميم عملياتي دولت جديد آمريکا چه خواهد بود

اين اقتصاددان با بيان اينکه  معتقدم با بر سر کار آمدن دولت ترامپ هم به طور کلي خطر عمده اي توافق هسته اي و قرارداد خريد هواپيما را تهديد نمي کند، ادامه داد: قرارداد خريد هواپيماهاي جديد هم مي تواند انجام شود، چراکه خود سرمايه داران بزرگ امريکايي که فروشنده هواپيما هستند به کاخ سفيد فشار مي آورند تا اين معامله انجام شود و سفارش ها رابه ايران تحويل دهند.

وي در درباره وضعيت بازارهاي ايران و واکنش منفي آنها به پيروزي ترامپ گفت: آسمان به زمين نيامده است. واکنش بازارهايي مانند بورس، طلا و ... به نتيجه انتخابات رياست جمهوري آمريکا ناشي از هيجانات رواني دربازار است و اهميت استراتژيک ندارد. در بازارهاي ايران در کوتاه مدت شاهد تلاطم هايي خواهيم بود اما در ميان مدت همه چيز به روند قبلي خود باز مي گردد و اين واکنش بازار بورس و ساير بازارها جاي نگراني ندارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد