ارسال پاسخ

۲۱ خرداد ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5067

pvc-asso.ir

اقتصادهای نوظهور بازار افزودنی های پلاستیک را هدایت می کنند

ارزش بازار جهانی مواد افزودنی پلاستیک در سال 2020 به 48.6 میلیارد دلار رسید و پیش بینی می شود تا سال 2030 به 79.1 میلیارد دلار برسد و با نرخ رشد مرکب سالانه 5.1 درصد از سال 2020 تا 2030 افزایش یابد.

افزودنی های پلاستیکی به بهبود خواص پلیمر مانند استحکام، درخشندگی، دوام و حساسیت در برابر گرما کمک می کنند.

بازار افزودنی های پلاستیکی براساس نوع  افزودنی، نوع پلاستیک، کاربرد و منطقه تقسیم می شود. براساس نوع افزودنی، بازار به نرم‌کننده‌ها، بازدارنده‌های شعله، اصلاح‌کننده‌های ضربه، روان‌کننده‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، ضد میکروبی‌ها، استابلایزرهای UV و غیره تقسیم‌بندی می‌شود.

انتظار می‌رود افزایش تولید صنعتی و فعالیت اقتصادی در اقتصادهای نوظهور مانند آسیا-اقیانوسیه و آمریکای جنوبی، بازار جهانی افزودنی‌های پلاستیکی را در این دوره پیش‌بینی به حرکت درآورد.

یافته های کلیدی این مطالعه

بر اساس نوع افزودنی، بخش نرم کننده ها با حدود 30.6 درصد از سهم بازار جهانی در سال 2020 پیشرو بود و انتظار می رود که بزرگترین بازار در طول این دوره پیش بینی باشد.

بسته به نوع پلاستیک، بخش پلاستیک ها با عملکرد بالا(با ویژگی های برتر نسبت به پلاستیک های استاندارد) بالاترین سهم بازار را حدود 64.5 درصد  در سال 2020 را به ثبت رساند و پیش بینی می شود در طول این دوره پیش بینی به همین میزان باقی بماند.

براساس کاربرد، بخش ساختمان و ساخت و ساز بالاترین سهم بازار را حدود 33.5٪ به ثبت رساند و پیش بینی می شود که در طول دوره پیش بینی همین میزان باقی بماند.

از نظر منطقه، آسیا اقیانوسیه بالاترین سهم بازار را حدود 55.6 درصد به ثبت رسانده است و پیش بینی می شود در طول دوره پیش بینی همین میزان باقی بماند.

تاثیر کووید-19 بر بازار مواد افزودنی پلاستیک

به دلیل بحران جاری، تولیدکنندگان افزودنی‌های پلاستیکی با ظرفیت کمتری کار می‌کنند و قصد دارند پس از ارزیابی دقیق سیر کووید-19 در کوتاه‌مدت، فعالیت خود را افزایش دهند.

علاوه بر این، فعالیت های واردات و صادرات به طور قابل توجهی کاهش یافت که به نوبه خود تأثیر نامطلوبی بر صنایع استفاده کننده از افزودنی های پلاستیکی گذاشت و در نتیجه بازار افزودنی های پلاستیک تحت تاثیر قرار گرفت.

تقاضا برای محصولات نهایی، مانند قطعات خودرو، مواد پلاستیکی ساختمانی، مانند لوله و اتصالات و کالاهای مصرفی کاهش یافته است. با این حال، عملیات صنعتی و فعالیت های ساختمانی به تدریج احیا می شوند و پیش بینی می شود که تقاضای بیشتری برای افزودنی های پلاستیکی برای استفاده در محصولات نهایی وجود داشته باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد