ارسال پاسخ

۱۱ خرداد ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5050

pvc-asso.ir

گرانی قیمت پایه پی وی سی، بازارهای صادراتی صنایع پایین‌دست را به کما فرستاد

با وجود افت قیمت های پی وی سی در بازارهای جهانی و رسیدن میانگین قیمت در منطقه GCC به 1420 دلار در هر تن سی اف آر، اما در ایران همچنان قیمت پایه پی وی سی مشخص نیست براساس چه بازاری تعیین می شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن به نقل از ارانیکو ، با وجود افت قیمت های پی وی سی در بازارهای جهانی و رسیدن میانگین قیمت در منطقه GCC به 1420 دلار در هر تن سی اف آر، اما در ایران همچنان قیمت پایه پی وی سی مشخص نیست براساس چه بازاری تعیین می‌شود. قیمت پی وی سی در نشریه پلاتس حدودا 1380 دلار در هر تن است و پیشنهادات قیمتی پی وی سی به محدوده 1480 دلار در هر تن برای محموله‌های تحویل جبل علی با ال سی و فوب تایوان هم به 1195 دلار در هر تن رسیده است.

با این حال قیمت پی وی سی گرید 65 ایران در بورس کالا در محدوده 34 هزار و 403 تومان تعیین شده که برابر با قیمت حدودا 1480 دلاری می شود! به گفته تولیدکنندگان داخلی، گرانی قیمت پایه پی وی سی در بازار ایران و در نهایت مهندسی عرضه و رقابت‌های حدودا 25 درصدی برای خرید پی وی سی توسط تولیدکنندگان، به صادرات صنایع پایین دست قفل زده و بازارهای عراق، سوریه و افغانستان را به کما فرستاده است، اکثر خریداران این بازارها به سوی ترکیه کشیده شده‌اند و بازار کفش قم از دست رفته است، به گفته این گروه دفتر توسعه پایین دست شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید تعیین قیمت‌های پایه را شفاف‌سازی کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد