ارسال پاسخ

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5003

pvc-asso.ir

وثیقه واحدهای صنعتی تامین می‌شود

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با بیان اینکه واحدهای صنعتی که با کسری وثیقه روبرو هستند می‌توانند از محل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک وثایق خود را تامین کنند، گفت: این صندوق تا سقف ۵۰ میلیارد ریال ضمانتنامه صادر می‌کند.

به گزارش روابط عمومی انجمن به نقل از ایسنا ،عزیزالله قربانی پنج‌شنبه ۲۹ اردیبهشت در جلسه ستاد نهضت احیاء واحدهای تولیدی راکد در فارس با قدردانی از معاون اقتصادی استانداری فارس، سازمان صمت استان و مدیران بانکی حاضر در جلسه از شناسایی  واحدهای تولیدی راکد در سطح کشور خبر داد و گفت: راه‌اندازی نهضت احیای واحدهای تولیدی راکد به منظور استفاده از همه ظرفیت‌ها برای بازگرداندن واحدهای تعطیل به چرخه تولید است.

او افزود: در سال گذشته تعداد دو هزار و ۶۷ واحد صنعتی راکد در کل کشور، با  تثبیت ۳۹ هزار نفر شغل شده راه‌اندازی مجدد شده‌اند که از این تعداد ۱۶۳واحد مربوط به شهرک‌های صنعتی فارس است.

از هدف گذاری احیاء دو هزار واحد صنعتی در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد سهم فارس ۱۶۰واحد است که اقدامات لازم برای شناسایی و رفع مشکلات آنها  درحال انجام است.

قربانی خاطرنشان کرد: امسال پروژه فعال سازی ظرفیت‌های تولید نیز در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی کشور قرار گرفته به نحوی که سه هزار و ۳۰۰ واحد زیر ۵۰ درصد ظرفیت در برنامه «حمایت افزایش ظرفیت» قرار دارد که حدود ۱۷ هزار نفر نیز از این محل، افزایش ظرفیت اشتغال ایجاد خواهد شد.

او با بیان اینکه واحدهای صنعتی که با کسری وثیقه روبرو هستند می‌توانند از محل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک وثایق خود را تامین کنند، گفت: این صندوق تا سقف ۵۰ میلیارد ریال ضمانتنامه صادر می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز در سخنانی با بیان اینکه اقتصاد کشور در شرایط رکود تورمی قرار دارد، گفت: تنها راه خروج از این وضعیت، حرکت چرخ‌های صنعت است و این مهم با  رفع موانع و مشکلات واحدهای صنعتی تحقق می‌یابد.

محسن ربانی‌زاده با تاکید بر شناسایی و رفع مشکلات تولید و احیای واحدهای راکد ادامه داد: با بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید هم اشتغال و تولید ایجاد می‌شود و هم می توانیم تورم را کنترل کنیم.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه برای دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی نیازمند ۱۳۶هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۱هستیم، گفت: با توجه به محدودیت‌های دولتی نقش بخش خصوصی در این زمینه مهم و قابل توجه است.

او نهضت احیاء واحدهای تولیدی راکد را اقدامی موثر در زمینه رفع مشکلات واحدهای تعزیل بیان کرد و گفت: علاوه برآن ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز آماده رسیدگی به مشکلات صنایع است.

رضوی، مسئول حوزه حقوقی و بانکی نهضت  احیای واحدهای راکد نیز از مهم ترین برنامه‌های دولت سیزدهم، را  راه‌اندازی و احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل متناسب با نیازهای کشور اعلام کرد و گفت: در طرح نهضت احیای واحدهای راکد تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در قوه مجریه و نیز هم افزایی با سایر قوا بویژه  قوه قضاییه موضوع احیا را به معنای واقعی و ملموس محقق کنیم.

او افزود: ایجاد فرصت‌های شغلی با سرعت بالا، هدایت بخش عظیمی از سرمایه معطل شده کشور به چرخه تولید و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه گذاری‌های گذشته از جمله دستاوردهایی است که با توسعه فعالیت‌های نهضت احیاء محقق خواهد شد. 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد