ارسال پاسخ

سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n495

بررسی راهکارهای مقابله با تهدید بازار لوله‌های پی ‌وی ‌سی

 دومین جلسه کمیسیون تخصصی فاضلاب ساختمان، با موضوع بررسی آسیب های وارده و راهکارهای مقابله با تهدیدهای موجود در خصوص بازار لوله و اتصالات پی وی سی، برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، در دومین جلسه کمیسیون تخصصی فاضلاب ساختمان علاوه بر بررسی آسیب های وارده و راهکارهای مقابله با تهدیدهای موجود در  بازار، منصور قدیمی مدیرعامل شرکت نیک پلیمر کردستان به عنوان مسئول کمیسیون فاضلاب انتخاب و همچنین مقدمات تشکیل کمیسون صادرات، مهیا شد.

 

در این جلسه پس از بحث و بررسی درباره موضوع فوق، فارسی در بخشی از سخنان خود عنوان کرد: به زعم بنده باید تولیدکنندگانی که خارج از چارچوب تعریف شده فعالیت می‌کنند، از عضویت در انجمن حذف شوند.

 

خراسانی نیز پیشنهاد برگزاری سلسله سمینارهایی را به صورت استانی برای معرفی محصولات و آگاهی سازمان نظام مهندسی، نصابان و سایر افراد مرتبط را داد.

به باور خراسانی باید مرحله حذف کردن در آخر کار انجام شود.

 

ساعدی نیز با اشاره به کارهای انجام شده در آذربایجان شرقی، گفت: ما در این استان انجمن همگن پلاستیک استانی را تشکیل دادیم که زیر مجموعه های آن را بیشتر تولیدکنندگان لوله تشکیل می‌دهند. کارهای زیادی در سال  اخیر صورت گرفته هر چند در ابتدا استقبال اندک بود، اما این روند رو به بهبود است.

 

وی در تایید سخنان خراسانی در خصوص برگزاری سمینار و اطلاع رسانی، تصریح کرد: ما این کار را در استان انجام می‌دهیم و هزینه‌های آن نیز توسط تولیدکنندگان مستقر در همان استان پرداخت می‌شود. البته در این زمینه باید استان به استان، فعالیت‌ها را برنامه‌ریزی کرد.

 

ساعدی افزود: حذف تولیدکننده یک راه حل است، اما بهترین گزینه نیست. حتی اگر برخی به دلایلی همچون مشکلات مالی و غیره، جنس نامرغوب تولید کنند، آنها به صورت خودکار از گردونه حذف می‌شوند.

 

ترس برای از دست رفتن بازار

 

عباسعلی متوسلیان رئیس هیئت مدیره، با تشریح فلسفه وجودی انجمن، گفت: از دلایل شکل گیری انجمن طرح چنین مباحثی دانست؛ اما بدون سمت و سو دادن رفع موانع امکان پذیر نیست.

 

وی با اظهار این که انجمن مسیر طولانی را پیموده است، گفت: بیشترین فعالیت در ماه‌های اخیر مربوط به تامین مواد اولیه از پتروشیمی‌ها بوده است. شرکت‌های پتروشیمی به عنوان یک قدرت اقتصادی راه خود را می‌پیمایند و در صدد هستند تا از بورس کالا خارج شوند.

 

متوسلیان در همین زمینه تاکید کرد که چنان چه نماینده صنعت ایستادگی نکند، آنها کار خود را پیش خواهند برد. البته انجمن پی وی سی در انجمن ملی و اتاق ایران حضور دارد و این مشکلات در سایر بخش‌های پلاستیکی مشهود است.

 

وی در بخشی از سخنان خود از انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی به عنوان قدیمی ترین انجمنی نام برد که توانسته است به صورت مستمر برنامه‌های خود را پیش ببرد.

 

متوسلیان گفت: تولید خوب، مستلزم منابع مالی، ساختار سازمانی و کار بر اساس اصول حرفه‌ای است. تمام ترس ما از، از دست رفتن بازار است. باید قوانینی وضع شود تا افرادی که اقدام به تولید کالای نامرغوب می‌کنند از فرایند بازار به صورت خودکار حذف شوند.

 

وی تصریح کرد: به نظر بنده بهترین روش، پیشبرد کار به صورت استانی است. باید با برگزاری سمینارها به همکاران یک فرصت داده شود. این موضوع به یک صنعت و اجتماع ارتباط دارد و نباید اجازه داد این کالا با هر کیفتی تولید شود؛ راه حل این مشکل فرهنگ سازی و تلاش در این ارتباط است.

 

فرزانه خرمیان دبیر انجمن نیز درخواست کرد تا نمایندگانی از استان‌های اصلی کشور، مسئول تهیه نمونه‌های موجود در بازار به منظور آزمایش آنها و شناسایی کالاهای نامرغوب شوند.

 

افراد حاضر در این جلسه عبارت بودند از؛ متوسلیان (یزد پولیکا)، قدیمی (نیک پلیمر کردستان)، فارسی (ایمن لوله)، خراسانی (داراکار)، سرلک (پارس پلیکا)، ساعدی (اوجان پولیکا)، تیموری (پولیکا نوین)، کمانی (کاسبین پلیمر آبراهان)، مددی (شیلنگ و لوله خوزستان)، فرجی (یزد پولیکا)، شایان (پلیمر گلپایگان)، دزفولیان (داراکار)، شمس (پلیمر توس)، رونقی (لوله گستر گلپایگان) و خرمیان (انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات  (pvc

innergallery861ENDL

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد