ارسال پاسخ

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4937

pvc-asso.ir

تولید محصول در پتروشیمی غدیر با استفاده از ظرفیت های دانش بنیان محقق می‌شود

مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر با اشاره به افزایش سود دهی این شرکت در ۶ ماهه پایانی سال گذشته گفت: تولید محصول در پتروشیمی غدیر با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان بیشتر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن به نقل از ایرنا ، حسین صفاری اظهارداشت: پتروشیمی غدیر یکی از مجموعه های مهم تولید کننده PVC این صنعت در کشور محسوب می‌شود که در اقتصاد ملی، تاثیر قابل توجهی دارد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر گفت: این شرکت به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مهم صنعت پتروشیمی کشور درنظر دارد تا با محوریت شرکت های دانش بنیان، طرح‌های توسعه‌ای خود در سال جاری را اجرایی کند.

وی اضافه کرد: از جمله مهمترین این پروژه ها، احداث واحد کلرآلکالی و افزایش تولید، با هدف بهره وری در صنعت پتروشیمی است.

صفاری به افزایش بیش از ۴٠ درصدی سوددهی این شرکت در نیمه دوم سال ۱۴٠٠ اشاره کرد و گفت: میزان کل سود شرکت در طول یک سال گذشته ۲ هزار و ۱۵٠ میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر اضافه کرد: میزان سود این مجموعه صنعتی در ۶ ماه اول سال ۸۸۲ میلیارد تومان و در ۶ ماه دوم نیز حدود یک هزار و ۲۶۸ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی افزود: دلیل این افزایش سوددهی، کاهش هزینه‌های مالی، رفع مشکلات فرآیندی، جبران عقب ماندگی تولید، رفع گلوگاه ها و انجام اقدامات به موقع و اثرگذار در تولیدات و همچنین افزایش ظرفیت تولید بوده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر خاطرنشان کرد: فروش محصولات این مجموعه صنعتی با میانگین ۱۰ تا ۱۵ درصد بالاتر از نرخ های جهانی و همچنین  استفاده از خوراک مناسب بجای فرآورده، از عوامل مهم تولید با کیفیت و سودآوری در مجموعه صنعتی بوده است.

شرکت پتروشیمی غدیر که در سال ۱۳۸۹ با ۵۰ درصد ظرفیت اسمی شروع به فعالیت کرد در کنار پتروشیمی بندرامام، اروند و آبادان تامین کننده PVC مورد نیاز کشور است.

 ظرفیت تولید سالانه این شرکت به میزان ۱۲۰ هزار تن محصول PVC  با گریدهای مختلف است که به لحاظ کیفی از درجه بالایی برخوردار است و اکنون این محصول را بیش از ظرفیت اسمی خود تولید می کند. سهم ظرفیت اسمی تولید حدود ۱۶ درصد کل تولیدات داخل و سهم عملیاتی پتروشیمی غدیر در بازار  ۲۰ درصد بوده است.

همچنین این واحد صنعتی ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن محصول VCM وینیل کلراید مونومر را دارد.

پتروشیمی غدیر در سایت سه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در جنوب خوزستان واقع است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد