ارسال پاسخ

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4934

pvc-asso.ir

نوسان جو پی‌وی‌سی جهانی به دلیل رشد نگرانی‌ها در رابطه با تقاضا/تاجران در ترکیه و مصر قیمت‌های پی‌وی‌سی را اصلاح کردند

فشارهای تورمی به مصرف بازار پی‌وی‌سی در ترکیه نیز آسیب زده است. تعدادی از تاجران مجبور شدند تا بازه بالایی پیشنهادات آمریکایی، روسی و مکزیکی خود را اصلاح کنند. این امر ناشی از آن بود که تقاضا از بازارهای مشتقات بسیار نا امید کننده باقی ماند

 به گزارش روابط عمومی انجمن، اخیراً جو بازارهای جهانی پی‌وی‌سی به دلیل افت تقاضا همزمان با چندین فاکتور که مصرف را تحت فشار قرار داده‌اند، متزلزل شده است. پیش‌بینی‌ها در بزرگ‌ترین کشور خریدار پی‌وی‌سی جهان، هند، تا بخشی به دلیل فشارهای چین و تقاضای آسیب دیده آن‌ها از کووید، نزولی بوده، در حالی که قیمت‌های وارداتی در بازارهای ترکیه و مصر از پیش از این شاهد اصلاحات نزولی بوده است.

تداوم قرنطینه شانگهای تقاضا را در چین کاهش می‌دهد

همزمان با روند کاهشی قیمت‌ها در هفته گذشته، بازارهای داخلی پی‌وی‌سی در میان تداوم قرنطینه‌ها در شانگهای، نمایانگر شرایط ضعف تقاضا بودند. به دنبال آن، پیشنهادات صادراتی خارج از کشور همزمان با هدف‌گذاری خریداران چینی برای افزایش فعالیت‌های خود در بازارهای صادراتی، افت کردند.

در واقع، قیمت های 1500 دلار در هر تنی (سی‌آی‌‌اف هند) رقابتی از محموله‌های پایه کاربید چینی بازارهای پایه اتیلن جنوب شرق آسیا را تحت فشار گذاشتند.

در این میان، قیمت‌های وارداتی در چین پیش از اعلام قیمت‌های ماه مه تولیدکننده تایوانی، بدون تغییر باقی ماندند. از آنجایی که معامله‌کنندگان پیش از اعلام قیمت‌ها موضع انتظار و رصد را برگزیده‌اند، فعالیت‌ها محدود بود.

پیش‌بینی‌ها از سیاست‌های آتی تولیدکننده شرایط دوسویه‌ای را به وجود می‌آورد. این امر ناشی از تقاضای کمتر از انتظار هند در دوره پیش از باران‌های موسمی، بازارهای پرنوسان نفت خام، و رشد نگرانی‌ها در رابطه با تقاضا به خصوص در بخش‌های شرقی چین، و همچنین زنجیره عرضه تحت فشار کووید و مسئله کانتینرهای باربری بود که بازار را بلاتکلیف نگاه داشت.

تقاضا در اروپا همزمان با قیمت‌های بالا و جشن‌های عید پاک کاهش یافته است

بعد از افزایش 200 یورویی قیمت‌ها در آوریل، بازارهای پی‌وی‌سی نقدی شمال غرب اروپا و ایتالیا اخیراً برتری قیمتی بی‌سابقه‌ای بر بازارهای هند، چین و جنوب شرق آسیا دارند.

در این روزها، بازارهای نقدی k67 اروپا با برتری قیمتی نجومی 775 تا 875 دلار در هر تن بالای بازارهای چین و جنوب شرق آسیا معامله می‌شوند. این‌ها بالاترین سطوح از زمان جمع آوری داده توسط کم‌اوربیس در سال 2008 به حساب می‌آیند.

حالا که پنجره آربیتراژ از اروپا به آسیا باز شده، معامله‌کنندگان در حال بررسی این هستند که علیرغم مشکلات لجستیک، حاشیه سود بالا مبداهای وارداتی را به منطقه جذب خواهد کرد یا خیر.

در این میان، معامله‌کنندگان در اروپا خبر از افت تقاضا در پاسخ به سطوح متورم قیمتی دادند، اگرچه هیچ نشانه ای از رویه‌ای کاهشی قیمت‌ها تاکنون دیده نشده است. موردی دیگری که اخیراً بازار را تحت تاثیر خود قرار داد تعطیلات عید پاک بود. فعالیت‌های ضعیف در روزهای اخیر، از اهمیت محدودیت عرضه کاسته است.

تاجران در ترکیه و مصر قیمت‌های پی‌وی‌سی را اصلاح کردند

فشارهای تورمی به مصرف بازار پی‌وی‌سی در ترکیه نیز آسیب زده است. تعدادی از تاجران مجبور شدند تا بازه بالایی پیشنهادات آمریکایی، روسی و مکزیکی خود را اصلاح کنند. این امر ناشی از آن بود که تقاضا از بازارهای مشتقات بسیار نا امید کننده باقی ماند.

معامله‌کنندگان تایید کردند: «تقاضای نهایی داخلی با توجه به فشارهای تورمی راکد بوده است. فعالیت‌ها جدا از افت فصلی بازار در ماه رمضان، ضعیف بوده است.»

یکی از فروشندگان در ترکیه اظهار داشت: «قیمت‌های اروپایی در این ماه آنقدر افزایش نیافته‌اند. زیرا بسیاری از این محموله‌ها از کشور مصر می‌آیند که مشکل همیشگی افتتاح اعتبار اسنادی و در دسترس نبودن دلار آمریکا در بانک‌ها، فعالیت‌های وارداتی را کاهش می‌دهد.»

پیش‌بینی می‌شود تشدید فشار از عرضه‌های فراوان روسی در انبارهای گمرکی در ترکیه، در کنار بازارهای نهایی راکد، بازار پی‌وی‌سی را تحت فشار قرار دهد. برخی از فروشندگان بر این باورند که احتمالاً تقاضا بعد از ماه رمضان بازگردد، در حالی که باقی اشاره داشتند: «دورنمای کلی نوید بخش نیست، زیرا بازارهای نهایی نشانه‌های قابل توجهی از بهبود ندارند.»

در این میان، معامله‌کنندگان هشدار دادند، در صورتی که تاجران از جابجایی ذخایر خود همزمان با نگرانی‌های عرضه خودداری کنند، احتمالاً بازار در میان‌مدت با محدودیت مواجه شود. 

در مصر، قیمت‌های وارداتی پی‌وی‌سی بعد از یک روند صعودی بیش از دو ماهه، تسلیم رکود تقاضا شد. این امر علیرغم محدودیت تعداد پیشنهادات همزمان با اختلال در فعالیت‌های وارداتی در کشور بود. فاکتور دیگر در این میان افول فصلی بازار در ماه رمضان بود، و همزمان قیمت‌های چینی در طول یک هفته 40 تا 90 دلار در هر تن عقب‌نشینی کردند.

معامله‌کنندگان اظهار داشتند: «از آنجایی که افتتاح اعتبار اسنادی تا حد زیادی فعالیت‌های وارداتی را کاهش داده، خریداران اکثر نیازهای خود را از بازار داخلی تامین کرده‌‌اند.»

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد