ارسال پاسخ

يكشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n488

انجمن لوله واتصالات PVC گام موثری در جهت انجام رسالت خطیر توسعه بازار

سمینار آشنایی با لوله و اتصالات U-PVC و کاربرد آنها در سامانه های نوین آبیاری، برگزار شد.

یکی از مباحثی که توجیه اقتصادی تولید محصولات کشاورزی را زیر سوال می­برد بحث هدر رفت آب و مدیریت ناصحیح آن تا تبدیل شدن به محصول است.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، دوره آموزشی«آشنایی با لوله و اتصالات U-PVC  و کاربرد آنها در سامانه های نوین آبیاری» به همت دفتر طرح و سامانه های نوین آبیاری معاونت فنی آب و خاک کشور  و انجمن تولید کنندگان این صنف روز دوشنبه 95/05/04 در تهران  برگزار شد.  در ابتدای این دوره که در سالن خوارزمی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، تاریخچه ای  درباره لوله های پلیمری و گذر از لوله­ های سنتی بیان شد.

عناوین و موضوعات این سمینار شامل موارد زیر بود:

  • لوله های و اتصالات پلیمری و گذر از لوله های سنتی  "دکتر عزیزی "
  • معرفی انواع لوله  و اتصالات پلیمری، ویژگی ها و بازارها   "دکتر معصومی"
  • لوله و اتصالات U-PVC، انتقال آب و کشاورزی، نسل های جدید   "دکتر عزیزی"
  • استانداردها و روش های آزمون "آقای مهندس مداح"

در انتها این دوره آموزشی، برای شرکت کنندگان کارگاه نصب لوله برگزار شد و برخی نکات ضروری در این خصوص عملا آموزش داده شد.

در ابتدای این نشست عباسعلی متوسلیان رئیس هیئت مدیره انجمن لوله و اتصالات پی وی سی ضمن خوش آمدگویی  به اساتید و شرکت کنندگان، به ایراد سخنرانی پرداخت. او با اشاره به موقعیت جغرافیایی خشک و نیمه خشک کشور و همچنین بحران آب، از مسئولیت خطیر و تاثیرگذار اعضا که به نحوی در مدیریت آبی کشور نقش دارند سخن گفت.

متوسلیان ضمن اشاره به ضعف دولت در تدوین برنامه های کارشناسی از یک سو و اجرای ناقص و گاه ناصحیح برنامه از سوی دیگر به اصلاح تفکر مردم مبنی بر انتظار از دولت برای ساماندهی به همه امور تاکید کرد.

وی در ادامه افزود:«هریک از ما در هر پست مقامی که هستیم باید به مقوله مسوولیت در قبال کشور و منافع ملی و نسل های آینده خود بیاندیشیم و سعی کنیم تصمیماتی بگیریم که بر اساس مبانی و مستندات علمی و صرفا در جهت منافع کشور و نسل های آینده باشد نه خوشایند عده ای خاص!»

او در بخش دیگری از سخنانش کشاورزی را پرمصرف ترین بخش منابع آبی کشور در قیاس با بازدهی محصولی آن خواند و افزود: یکی از مباحثی که توجیه اقتصادی تولید محصولات کشاورزی را زیر سوال می­برد بحث هدر رفت آب و مدیریت ناصحیح آن تا تبدیل شدن به محصول است»

رئیس انجمن لوله و اتصالات پی وی سی حساسیت، دقت و تمرکز بر شناسایی گلوگاه ها و مراکز بحرانی هدر رفت آب و برنامه ریزی جهت کنترل این نقاط استراتزیک را تنها راه حل این بحران ملی دانست.

او در پایان سخنان خود ماموریت خطیر انجمن که همانا اطلاع رسانی صحیح و به دور از هرگونه جهت گیری غیر علمی است را یاد آوری و تاکید کرد در این مسیر هدایت گری جز علم و مدارک علمی را سرلوحه اقدامات خود قرار نمی­دهد و از همه اساتید،  مراکز علمی و دانشگاهی خواست که او وهمکارانش را در این مسیر خطیر و دشوار یاری نمایند.

innergallery1058ENDL

 

 

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد