ارسال پاسخ

۲۳ آذر ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4623

pvc-asso.ir

رشد تقاضا برای لوله های پلیمری در روسیه

به گزارش RBK تقاضا برای خطوط لوله پلیمری در روسیه به طور قابل توجهی رشد خواهد کرد.

در اصلاحات بخش مسکن و خدمات عمومی، سرنوشت شبکه های گرمایشی و خطوط لوله آب که 60% فرسوده شده اند باید مشخص شود. هزینه های ارتقا این زیر ساخت به بیش از 1 تریلیون روبل می رسد. در اصلاحات شهری در مقیاس بزرگ همچنین باید روند جایگزینی لوله های فلزی با لوله های پلیمری در شبکه های مهندسی تسریع یابد.

حتی پاندمی ویروس کرونا بر رشد بخش لوله های پلیمری در یکی دو سال گذشته تاثیری نداشته است. براساس گزارش Rosstat در سال 2020 بازار لوله های پلیمری روسیه از نیم میلیون تن فراتر رفت که تقریبا 15% نسبت به سال 2019 افزایش داشته است. در 9 ماه اول سال جاری، روسیه 19% لوله پلیمری بیشتری نسبت به مدت مشابه در سال 2020 تولید کرده است.

در همان زمان براساس گزارش Rosstat سهم لوله های فلزی مورد استفاده در اقتصاد ملی روسیه در سال های 2016-2020 تقریبا 68%  و لوله های پلیمری کمتر از 32% بود و دلیل آن عدم چارچوب نظارتی کافی است.

لوله های پلیمری اخیراً به طور گسترده ای در صنایع مختلف، عمدتاً در مسکن و خدمات عمومی مورد استفاده قرار گرفته اند، اما اگر بخواهیم در مورد صنعت نفت صحبت کنیم، هنوز در همه بخش های آن مخصوصا برای خطوط لوله نفتی با قطر بزرگ و فشار بالا نمی توان راه حل های فنی پلیمری را معرفی کرد.

طبق داده های Rosstat، ظرفیت بازار لوله های پلیمری در روسیه (در سال 2020 - 0.44 میلیون تن) حدودا 31 برابر کمتر از چین (13.6 میلیون تن) است. مصرف سرانه پلیمر گرید لوله در چین و اتحادیه اروپا در سال گذشته 10 کیلوگرم برای هر نفر، در ایالات متحده آمریکا - 9 کیلوگرم به ازای هر نفر، در روسیه - تنها 3 کیلوگرم برای هر نفر بوده است.

سهم لوله های پلیمری در بخش مسکن و تاسیسات در روسیه 35٪ و در اروپا - 85٪ است. اگر در زمینه تولید نفت و گاز صحبت کنیم، روسیه حداکثر 3 درصد از حجم جهانی لوله های پلیمری تقویت شده انعطاف پذیر را مصرف می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد