ارسال پاسخ

۲۲ آبان ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4521

pvc-asso.ir

سه تولیدکننده روسی قیمت پی وی سی را در ماه نوامبر افزایش دادند

اکثر تولیدکنندگان روسی قیمت پلی وینیل کلراید ( PVC) را به جز چند مورد استثنا در ماه نوامبر افزایش دادند. براساس گزارش ICIS، قیمت های جهانی بالا و کمبود جهانی، دلایل اصلی افزایش قیمت ها در بازار روسیه بودند. بیش از یک سال است که بازار جهانی پی وی سی تحت فشار کمبود، افزایش مداوم قیمت ها را نشان می دهد.

این وضعیت در مقیاس جهانی بر بازار روسیه نیز تاثیر گذاشته است. برای دومین سال متوالی برخلاف عوامل فصلی و انتظار بسیاری از تولیدکنندگان محصولات پی وی سی، تولیدکنندگان رزین پی وی سی روسی در فصل زمستان قیمت‌ها را در بازار داخلی افزایش می‌دهند. افزایش قیمت برای محموله SPVC نوامبر در برخی موارد به 20  هزار روبل در هر تن رسید.

قیمت پی وی سی در چندین منطقه جهان تحت فشار کمبود در ماه نوامبر به افزایش خود ادامه داد. بر همین اساس، در آسیا، قیمت ها 250 دلار در هر تن افزایش یافت و از سطح 2000 دلار آمریکا در هر تن به صورت حمل  CFR برای هند فراتر رفت. قیمت ها در اواسط اکتبر از 2300 دلار آمریکا به ازای هر تن به صورت حمل CFR در ترکیه نیز فراتر رفت.

از آگوست تا کنون عملا هیچگونه واردات PVC برای مصرف کنندگان روسی صورت نگرفته است. تولیدکنندگان پی وی سی بر پایه استیلن چین، وارد کنندگان کلیدی به روسیه در طول ماه های تابستان بوده اند، اما از اواخر ماه اوت، به دلیل شیوع کووید-19، مقامات چینی به طور مداوم حمل و نقل ریلی  بار را محدود کرده اند.

به همین دلیل، هنوز برخی از واردکنندگان روسی، پی وی سی چین را به طور کامل تحت قراردادهای اوت دریافت نکرده اند. همچنین شایان ذکر است که برخی از تولیدکنندگان از شمال چین قصد ندارند تا پایان سال به روسیه فروش صادراتی  PVC داشته باشند. تقاضا برای PVC در بازار روسیه، علیرغم سطوح بالای قیمتی، در سطح خوبی باقی مانده است، اگرچه به تدریج در حال کاهش است.

تقاضا برای  PVC از سوی شرکت های محلی در ماه نوامبر متفاوت بود. برخی تولیدکنندگان محصولات پی وی سی  تمایل داشتند که حجم خرید پلیمری در ماه اکتبر را حفظ کنند و برخی قصد داشتند که خرید پی وی سی را در این ماه به دلیل انتظار کاهش قیمت پی وی سی در ماه دسامبر، کاهش دهند.

معاملات نوامبر PVC با گرید 64/67 K در محدوده: 175,000 تا 201,000 روبل به ازای هر تن CPT مسکو، شامل مالیات بر ارزش افزوده برای مقادیر تا 500 تن صورت گرفت در حالی که معاملات در ماه اکتبر 155,000 تا 201,000 روبل در هر تن CPT مسکو، با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، انجام شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد