ارسال پاسخ

۶ مهر ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4386

pvc-asso.ir

حذف منابع توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی

نمایندگان بخش خصوصی و دولتی در نشست هفتاد و نهم شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران همانند چند نشست قبلی خود مساله توسعه خطوط تولید کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی که در شعاع 120 کیلومتری پایتخت قرار دارند را مورد پیگیری قرار دادند. مسوولان شهرک‌های صنعتی از حذف سهم یک درصدی این شهرک‌های از مالیات بر ارزش افزوده برای بهبود و توسعه خدمات شهرک‌ها انتقاد کردند و استاندار تهران نیز از آمادگی این استانداری برای تسریع در روند واکسیناسیون کارگران و پرسنل واحدهای تولیدی استان خبر داد.

تیر خلاص به توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی

▫️صابر پرنیان، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران

طبق ماده (6) قانون برنامه ششم توسعه، یک درصد مالیات بر ارزش افزوده اخذ شده از واحدهای تولیدی و خدماتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای تکمیل زیرساخت‌های این نواحی اختصاص داده شده بود.

به دنبال تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس طی تیرماه امسال، این تبصره از قانون برنامه ششم توسعه حذف و عملا تیر خلاصی به توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی وارد شد.

طبق قانون، شهرک‌ها و نواحی صنعتی از حریم قانونی و استحفاظی شهرها مستثنی هستند، از این رو شهرداری‌ها مجاز به ارائه هیچ‌گونه خدماتی به این نواحی نیستند.

آنچه که به عنوان مالیات بر ارزش افزوده از صنعتگران دریافت می‌شود در اختیار شهرداری‌های قرار می‌گیرد در حالی که شهرک‌های صنعتی هیچ منفعتی از این منابع نمی‌برند. امیدواریم این مشکل از طرق شورای گفت‌وگو حل‌وفصل شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد