ارسال پاسخ

۳ مهر ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4380

pvc-asso.ir

جلسه تجدید نظر استاندارد سامانه¬های مجرایی برای حفاظت و مدیریت کابل برگزار شد

دبیر تدوین: آقای مهندس حامد رثایی

حاضرین در جلسه:

خانم ها: گیلوری( شرکت پارس آزمای جامع)، ایازی( نظارت بر اجرای استاندارد)، حقدوست( انجمن پی وی سی)، کرمی (شرکت آذر لوله)، شیرازی ( پژوهشگاه برق) و ...

آقایان: حامد رثایی (سازمان ملی استاندارد)، سلیمانی( شرکت لوله گستر گلپایگان)، غضنوی( شرکت نیروگستران سهاتوس)، شیری (آزمایشگاه آریانام )، معتضدی( شرکت ایراکوه)، رضایی (نوین پوش جی)، حاج آقایی( وینوپلاستیک)

 اولین جلسه بررسی پیش نویس تجدید نظر استاندارد سامانه مجرایی برای حفاظت و مدیریت کابل به شماره 11215 پارت 21و22 و 23 در تاریخ 31 شهریور ماه به صورت مجازی برگزار شد. در این جلسه نظرات، پیشنهادات و اصلاحات مربوط به این استاندارد مورد نقد و بررسی قرار گرفت. با توجه به حجم بالای این سه استاندارد، ادامه بررسی و ویرایش استانداردهای مذکور به جلسه ی بعد کمیته فنی در نیمه دوم مهر ماه موکول گردید.

این استانداردها براساس استاندارد بین المللی IEC 61386   پارت های 21 و 22 و 23  ورژن 2021 تهیه و تدوین شده و پس از انتشار این استانداردها، نسخه استاندارد ملی ایران به شماره 21و22و 23-11215 سال انتشار 1393 باطل خواهد شد.

در این جلسه دو ساعته، مواردی به شرح زیر مطرح شد:

1- بند شماره 2 زیر بند 6-1-3 برای لوله های صلب پلیمری با قابلیت خم کاربرد داشته باشد.

2-مبنای آزمونگر برای تست لوله های برقی کد 12 رقمی است که بر روی لوله حک می شود.

3- مقرر شد در خصوص ضخامت لوله و اتصالات برقی که در این استاندارد اشاره ای به آن نشده و ضعف بزرگ این استاندارد به شمار می رود، از طریق کمیته فنی متناظر استعلام شده و در جلسات بعد در این مورد تصمیم گیری شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد