ارسال پاسخ

۳۰ شهریور ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4369

pvc-asso.ir

تکنولوژی جدید خنک کاری برای تولید پروفیل پنجره

شرکت محصولات پلاستیکی نوآورانه مستقر در ایالات متحده (IPPI) یک فناوری خنک کاری جدید برای استفاده در تولید پروفیل پنجره اکسترود شده ایجاد کرده است.

 به گفته ی IPPI  فناوری خنک کاری نوآورانه (ICT) می تواند بر مشکلات خنک کاری غلبه کرده و سرعت خط تولید را افزایش دهد.

این تکنولوژی به ویژه برای خطوط تولید پروفیل های پیچیده پنجره  PVC مفید است و ضمن کاهش مصرف آب و برق و نیاز به نیروی انسانی، به حداقل تجهیزات در تولید نیاز دارد. به گفته ی رندی براون رئیس IPPI، ICT  اساسا با سایر روش های خنک کاری امروز متفاوت است.

تا همین اواخر در فناورهای خنک کاری از قطعات فلزی در کالیبراتور برای خنک کردن قطعه پلاستیکی اکسترود شده استفاده می کردند وکنترل سرعت خنک کاری کلی خط وابسته به کانالهای مختلف پنجره  PVC مانند زهوار(glazing bead ) و درزبندهای پنجره بود زیرا به سختی خنک می شوند.

برای حل این مشکل، طراحی کالیبراتور ICT  امکان سایزینگ بهتر انواع پروفیل های پیچیده را با استفاده از خنک کاری، دقیقا در مکان مورد نیاز فراهم می کند.در تکنولوژی جدید مجراهای خنک کاری حاوی سیال خنک کننده با سرعت بالا جایگزین  قطعات فلزی در کالیبراتورهای سایزینگ می شود.این امر باعث بهبود انتقال حرارت از  PVC داغ  یا سایر پلاستیک ها می شود و داخل کانال را در همان  مراحل اولیه خنک کرده و شکل اصلی پروفیل را حفظ می کند. این فناوری با بهبود کالیبراسیون که یک عامل محدود کننده است، می تواند سرعت خطوط تولید را به طور متوسط تا 25%  افزایش دهد که به افزایش بازده و سودآوری کمک می کند.ICT  حتی به اپراتورهای کم تجربه اجازه می دهد خط را به سرعت و به آسانی راه اندازی کنند. از آنجایی که قطعات فلزی کمتری برای ایجاد درگ در کالیبراتور وجود دارد،  ICT فشار کمتری به قطعات اکسترود شده وارد می کند و گرفتگی کمتری در سیستم ایجاد می شود. همچنین این تکنولوژی نسبت به فرآیند حساسیت کمتری دارد و بدون نیاز به سرمایه گذاری در تجهیزات اضافی ، بازده بالاتری ارائه می دهد. با استفاده از ICT ، روش خنک کاری در کالیبراتور را می توان به صورت انتخابی تغییر داد و در پروفیل های پیچیده پلاستیکی سرمایش را (که بیشتر مورد نیاز است) افزایش داد. این امر به تولیدکنندگان امکان کنترل کامل فرآیند کالیبراسیون از جمله میزان شرینکیج و ابعاد نهایی قطعه را می دهد.

این فناوری قبلا در چندین پروفیل پیچیده اثبات شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد