ارسال پاسخ

۱۴ شهریور ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4280

pvc-asso.ir

ساخت اولین کارخانه بازیافت پلاستیک هیدروترمال (Hydro-PRT) توسط شرکت Mitsubishi Chemicals

شرکت شیمیایی میتسوبیشی در گامی دیگر جهت حمایت از اقتصاد چرخشی ، تصمیم به ساخت اولین کارخانه فناوری بازیافت پلاستیک هیدروترمال (Hydro-PRT) در ژاپن گرفته است.

تکنولوژی Hydro-PRT  برای بازیافت پلاستیک های یکبارمصرف شناخته می شود که یا باید سوزانده شوند و یا به محل دفن ضایعات فرستاده میشوند و یا در محیط زیست منجر به ایجاد آلودگی ناشی از پلاستیک می شوند.

این فرایند از آب با فشار و دمای بالا برای بازیافت شیمیایی خوراک ورودی شامل پلاستیک های بلا استفاده به مواد نفتی و دیگر محصولات شیمیایی ارزشمند استفاده می کند.

این تکنولوژی می تواند جایگزین سوخت های فسیلی شود. Hydro-PRT علاوه بر تبدیل مجدد پلاستیک به نفت و مواد شیمیایی، پلاستیک ها را به پلاستیک های جدید و سایر محصولات با کاربرد گسترده مانند مصالح جاده ای تبدیل می کند.

Hydro-PRT دارای مجوز از Mura Technologies (یک شرکت مستقر در انگلستان) و KBR است. طبق ادعای مجوز ، فناوری Hydro-PRT می تواند مواد پلاستیکی را با دفعات بالا بازیافت کرده و توانایی پردازش انواع پلاستیک ها را داشته باشد که بازیافت آنها با استفاده از روشهای سنتی دشوار است. Mura و KBR قرارداد مجوز را با شرکت شیمیایی میتسوبیشی در ماه جولای برای فرآیند Hydro-PRT امضا کردند.

این پروژه پیشنهادی در کارخانه Ibaraki شرکت شیمیایی میتسوبیشی در ژاپن واقع خواهد شد. انتظار می رود ساخت آن تا سال 2023 با ظرفیت بازیافت کل 20000 تن در سال به پایان برسد.

ژاپن سالانه حدود 9 میلیون تن ضایعات پلاستیکی تولید می کند و MCC به دنبال این است که این ضایعات پلاستیک را به عنوان مواد اولیه مورد هدف قرار دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد