ارسال پاسخ

۸ شهریور ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4255

pvc-asso.ir

فویل پی وی سی آغشته به ورق نقره می تواند خطر عفونت در بیمارستان ها را کاهش دهد

تحقیقات جدید ارائه شده در کنگره اروپایی میکروبیولوژی بالینی و بیماری های عفونی (ECCMID) که به صورت آنلاین از 9 تا 12 جولای برگزار شد، نشان می دهد پوشاندن سطوح با امکان تماس بالا در بیمارستان ها با فویل های آغشته به نقره می تواند به میزان قابل توجهی آلودگی به عوامل بیماری زای باکتریایی را کاهش دهد.

در مطالعه پروفسور آندریاس ویدمر و همکارانش در بیمارستان بازل در سوئیس، اثر ضد میکروبی فویل پلی وینیل کلراید(PVC) حاوی 2% یون نقره مورد بررسی قرار گرفت.

تدوین اقدامات کنترل عفونت برای محیط بیمارستان اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است ، زیرا نقش آن به عنوان منبع انتقال باکتری و عفونت های بعدی انکار ناپذیر است. نظافت و ضدعفونی منظم به عنوان گزینه ای برای کاهش خطر عفونت پیشنهاد شده است ، اما انجام این کار با استاندارد مورد نیاز یک فرایند زمان بر است.

یک رویکرد جایگزین، استفاده از سطوح ضد عفونی کننده خودکار است که بقای عوامل بیماری زا را دشوار می کند و برای دستیابی به یک محیط ایمن در اتاق بیماران به نظافت کمتری نیاز است. در این مطالعه یک فویل پی وی سی آغشته به نقره به سطوح با امکان تماس بالا در اتاق های بیماران که در آنجا سطح آلودگی با عوامل بیماری زای باکتریایی به میزان بالا پیش بینی می شود، استفاده شد. محققان دریافتند که میزان آلودگی روی سطوح پوشیده از فویل به میزان قابل توجهی کمتر از سطوح بدون پوشش است. به طور کلی، میانگین تعداد میکروبها بیش از 60 برابر کاهش یافت ، در حالی که بار متوسط زیستی روی سطوح کنترل نشده ، 3 برابر بیشتر از فویل ضد میکروبی بود.

این تیم همچنین کشف کرد که باکتری های مهم بالینی - به ویژه انتروکوک ها - به طور قابل توجهی به میزان کمتر در سطوح پوشیده از فویل وجود دارد و اثرات ضد میکروبی هنوز بعد از 6 ماه وجود دارد. بنابراین یک فویل حاوی یک عامل یکپارچه بر پایه نقره به طور موثر بار باکتری های مهم بیماری زا را در یک دوره مطالعه 6 ماهه کاهش می دهد.همچنین فویل های ضد عفونی کننده خودکار یا سطوح مشابه ضد میکروبی ممکن است به ویژه  از انتقال عوامل بیماری زای گرم مثبت از محیط جلوگیری کند. بنابراین ، چنین ورق های ضدعفونی کننده خودکار می تواند در مناطق خاصی برای مراقبت های بهداشتی یا در زمان شیوع بیماری هایی مانند همه گیری 2SARS-CoV- که در حال حاضر در حال تجربه آن هستیم مطلوب باشد. تحقیقات بیشتری باید در مورد فعالیت ضد ویروسی چنین سطوحی انجام شود ، زیرا مشخص شده است که فویل PVC آغشته به نقره در آزمایش بر روی نوع دیگری از ویروس کرونا کار می کند: کروناویروس انسانی E229 HCov-

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد