ارسال پاسخ

۷ شهریور ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4252

pvc-asso.ir

بازار جهانی اصلاح کننده های ضربه در سال 2021

انتظار می رود بازار اصلاح کننده های ضربه از 3.68 میلیارد دلار در سال 2020 به 3.95 میلیارد دلار در سال 2021 برسد و با نرخ رشد سالانه %7.08 توسعه یابد. این رشد عمدتا به دلیل افزایش تقاضا از سوی صنایع مختلف مانند بسته بندی، ساخت و ساز، خودرو و کالاهای مصرفی است. انتظار می رود که این بازار با رشد مرکب سالانه %7.71 در سال 2025 به 5.31 میلیارد دلار برسد.

اصلاح کننده ضربه برای پلی وینیل کلراید(PVC)، پلاستیک های مهندسی و رزین های اپوکسی تولید می شود. اصلاح کننده های ضربه افزودنی های کلیدی برای افزایش انعطاف پذیری و بهبود دوام و چقرمگی زرین های   پلاستیک هستند و برای برآوردن الزامات خواص فیزیکی  قطعات سخت استفاده می شوند.

انواع اصلی محصولات در بازار اصلاح کننده های ضربه عبارتند از: اصلاح کننده های ضربه آکریلیک (AIM)، آکریلو نیتریل بوتادی ان استایرن( ABS)، متاکریلات بوتادین استایرن( MBS)، پلی اتیلن کلرینه شده (CPE)، مونومر اتیلن پروپیلن دی ان(EPDM)، اکریلونیتریل استایرن اکریلات (ASA) و غیره هستند.

اصلاح کننده ضربه ABS  در کاربردهایی مانند حفاظ کامپیوتر و چاپگر، لوازم الکترونیکی مصرفی، لوازم خانگی، تجهیزات باغ، قطعات خودرو و اسباب بازی ها استفاده می شود. اصلاح کننده ضربه MBS برای نیازهای خاص در کاربرد های  PVC  داخلی سخت و نیمه سخت طراحی شده است.

اصلاح کننده ضربه CPE  به عنوان یک عامل چقرمه کننده استفاده می شود و دارای مقاومت در برابر نفت، اوزون و آتش است.  اصلاح کننده ضربه  EPDM  در صنایع فرایندی که با اسید نیتریک سروکار دارد، همچنین محیط های خورنده اسید کرومیک در غلظت های کم در کاربردهایی مانند صنعت آبکاری استفاده می شود. اصلاح کننده ضربه ASA  به دلیل مقاومت بالا در برابر هوازدگی در چاپ سه بعدی و صنعت خودرو استفاده می شود.

آسیا اقیانوسیه بزرگترین منطقه در بازار اصلاح کننده های ضربه در سال 2020 است. انتظار می رود آسیا اقیانوسیه در این دوره پیش بینی سریعتر رشد کنند.

آسیب های زیست محیطی همیشه یک چالش عمده در بازار اصلاح کننده های ضربه بوده است و افزایش تقاضا برای محصولات سازگار با محیط زیست، رشد بازار اصلاح کننده ضربه را محدود می کند.

در سپتامبر 2019 ، Arkema ، یک شرکت مستقر در فرانسه که در زمینه تولید مواد شیمیایی و مواد پیشرفته فعالیت می کند، Taixing Sunke Chemicals را خریداری کرد. با این خرید ، Arkema تنها سهامدار این شرکت شده است و می تواند از رشد مشتریان خود در آسیا حمایت کند و تجارت خود را در این منطقه ادامه دهد. این منطقه دارای بیش از %50 تقاضای جهانی اکریلیک است و به تامین مونومر آکریلیک برای تولید اصلاح کننده های ضربه با پایه آکریلیک کمک می کند. Taixing Sunke Chemicals در چین به تولید مونومرهای اکریلیک برای اصلاح کننده ضربه مشغول است که به عنوان افزودنی در PVC استفاده می شوند.

انتظار می رود افزایش تقاضا برای اصلاح کننده های ضربه در صنعت ساختمان باعث رشد بازار این افزودنی شود. رشد استفاده از پلاستیک های مهندسی ، PVC در لوله ها و اتصالات ، سیم و کابل ، ورق ها و پانل های سخت ، بطری هایی که در صنایع ساختمانی استفاده می شود ، به رشد اصلاح کننده های ضربه کمک می کند. بر اساس گزارش اداره آمار ملی ، بریتانیا، ارزش صنعت ساختمان در سال 2019 به 165 میلیارد دلار رسید. بنابراین ، افزایش فعالیت های ساختمانی تقاضا برای بازار اصلاح کننده ضربه را افزایش داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد