ارسال پاسخ

۱۷ مرداد ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4179

pvc-asso.ir

OxyChem همچنان شاهد تقاضای شدید برای pvc و سود سوزآور در نیمه دوم سال 2021 است

Oxychem مستقر در تگزاس، رزین های پلی وینیل کلراید، کلر و سود سوزآور مورد استفاده در پلاستیک ها، داروها و مواد شیمیایی تصفیه کننده آب را تولید می کند.

به گفته ی S & P Global  ، با استناد به بیانیه Peterson مدیر مالی ارشد شرکت Occidental Petroleum این شرکت همچنان تقاضای شدید برای پلی وینیل کلراید مورد نیاز در ساخت و ساز و سود سوزآور تا پایان سال 2021 را دارد که عمدتا به دلیل عرضه محدود، رشد ساخت مسکن و بهبود اقتصاد جهانی از پیامدهای کرونا ایجاد می شود. این شرکت افزایش تقاضای  pvcداخلی را تا 16% از سه ماهه دوم سال 2020 و تا 13% قبل از همه گیری کووید 19 داشته است.  تقاضای شدید به سطوح بسیار پایین موجودی و زنجیره تامین و تقاضا در بخش ساختمان نسبت داده می شود.

Occidental در این سه ماهه 97 میلیون دلار خسارت گزارش کرده است و در سه ماهه دوم 2020 در اوج تعطیلی های کووید 19، 8.35 میلیارد دلار ضرر داشته است. OxyChem، بخش شیمیایی این شرکت، سود 312 میلیون دلار را گزارش کرده است که تقریبا نسبت به مدت مشابه سال قبل با سود نزدیک به 108 میلیون دلار، سه برابر افزایش یافته است.

به گفته مدیر ارشد مالی این شرکت، انتظار می رود سال 2021 یک رکورد برای   OxyChemثبت شود. Peterson مدیر مالی ارشد این شرکت خاطرنشان کرد که ساخت مسکن در ایالات متحده بسیار قوی بوده و تا حدی نرخ وام پایین و نیاز مصرف کنندگان برای فضای بیشتر و یا توسعه خانه های خود برای شرایط دور کاری منجر به رونق ساخت و ساز و افزایش تقاضا برای pvc شده است. از pvc برای ساخت لوله، فریم پنجره، نمای وینیل و سایر محصولات استفاده می شود.

در عین حال، عرضه  pvc با دو طوفان در سال 2020 محدود شد. یخبندان شدید در اواسط فوریه که باعث تعطیلی چند هفته ای کارخانه پتروشیمی و مشکلات عملیاتی شد. ایالات متحده به طور معمول بیش از 30% از ظرفیت  pvc  ایالات متحده را صادر می کند، اما  خروجی ها به دلیل کاهش حجم داخلی به شدت کاهش یافت.

تولید کلر- قلیایی با مشکلات مشابهی روبرو بوده و میزان تولید بسته به شرایط آب و هوایی و عملیاتی متفاوت است. میزان تولید در ماه های سردتر نسبت به ماه های گرم تر، کمتر است. به گفته ی Peterson این بدان معناست که میزان دسترسی به  pvc و سود سوزآور کمتر است، در صورتی که تقاضا برای هردو بالاست. به گفته ی مدیر ارشد مالی تقاضای سود سوزآور همراه با بهبود و رشد اقتصادی همچنان در حال رشد است. مشارکت بیشتر در رویدادهای ورزشی، کنسرت ها، مسافرت ها و بازگشت به ادارات به معنای تقاضای بیشتر برای محصولات کاغذی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد