ارسال پاسخ

۱۳ مرداد ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4162

pvc-asso.ir

بازار جهانی لوله های ترموپلاستیک از سال 2021 تا 2026

انتظار می رود بازار لوله های ترموپلاستیک در دوره پیش بینی 2020 تا 2025 با رشد مرکب سالانه بیش از 3% توسعه یابد. هزینه خدمات نگهداری خط لوله را می توان با استفاده از لوله های ترموپلاستیک کاهش داد که هم قیمت پایین تری دارند و هم زمان کمتری برای نصب نیاز دارند و در برابر خوردگی مقاوم هستند.

واحد کارشناسی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

این بازار براساس نوع پلیمر( پلی وینیل کلراید (PVC)، پلی وینیلیدین فلوراید (PVDF)، پلی اتیلن (PE)، پلی پروپیلن (PP) و ...)، کاربرد و جغرافیا تقسیم بندی می شود.

محرک اصلی بازار، افزایش تقاضا برای خطوط لوله غیر خورنده در صنعت نفت و گاز و افزایش استفاده در بخش شهری عمدتا در منطقه اسیا اقیانوسیه است. با این حال پیش بینی می شود شکست غیر قابل پیش بینی لوله های ترموپلاستیک، به ویژه در بخش نفت و گاز، مانع از رشد بازار در سال های آینده شود.

نفت و گاز یکی از بخش های برجسته ای است که از لوله های ترموپلاستیک استفاده می کند. خوردگی بالای لوله های معمول، اپراتورهای نفت و گاز را به سمت لوله های ترموپلاستیک سوق می دهد.

لوله های ترموپلاستیک خورنده نیستند و نیازی به نگهداری ندارند. با افزایش سرعت فعالیت های نفت و گاز در سراسر جهان، امکان استفاده از لوله های ترموپلاستیک با هزینه نگهداری کمتری نسبت به لوله های معمولی وجود دارد.

آسیا اقیانوسیه با نرخ بالاتری از لوله های پلاستیکی برای انتقال آب استفاده می کند و بازار ترموپلاستیک را تحت سلطه خود دارد.  علاوه بر این ، با افزایش فعالیت های نفت و گاز ، انتظار می رود که این  منطقه در این دوره پیش بینی نیز بر بازار تسلط داشته باشد.

آسیا- اقیانوسیه  بر این بازار حاکم است

با افزایش جمعیت در این منطقه، انتظار می رود تقاضا برای انتقال آب و تقاضای انرژی در طول دوره پیش بینی افزایش یابد. آب بیشتر از طریق لوله های  PVC و نفت و گاز از طریق لوله های پلی اتیلن منتقل می شود.

PVC مستحکم و سبک است و در برابر آب و هوا، پوسیدگی، خوردگی و سایش شیمیایی مقاوم است. چنین ویژگی هایی آن را به گزینه ای ایده آل برای بسیاری از کاربردها مانند انتقال آب تبدیل می کند.

جمعیت شهری جهان به سرعت از 751 میلیون نفر در سال 1950 به 4.2 میلیارد نفر در سال 2018 افزایش یافته است. آسیا اقیانوسیه با وجود سطح پایین شهر نشینی، تقریبا 54% از جمعیت جهان را در خود جای داده است. بین دوره 2018 و 2050 انتظار می رود هند و چین تقریبا 3% از جمعیت شهری پیش بینی شده جهان را تشکیل دهند. انتظار می رود این افزایش شهر نشینی، تقاضا برای خطوط لوله انتقال نفت و گاز و آب را در سال های آینده افزایش دهد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد