ارسال پاسخ

چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n414

pvc-asso.ir

شرط توسعه صنعتی؛ برنامه بلند مدت و اجرای هماهنگ صنایع بالادستی و تکمیلی

پیش شرط لازم برای شکوفایی صنعت و اقتصاد، داشتن برنامه ای منسجم و هماهنگ است که صنایع بالا دستی و تکمیلی بر مدار آن هماهنگ شده و حرکت کنند.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، عباسعلی متوسلیان با متوسط توصیف کردن سطح برگزاری نمایشگاه آب و فاضلاب، گفت: تولیدکنندگان با وجود دشواری های بیرونی و درونی برای ادامه کار، همواره از برگزاری و حضور در نمایشگاه های تخصصی استقبال می کنند به امید این که دستاورد مناسبی برای صنعت و تولید داشته باشد.

وی در این ارتباط با اشاره به مدیریت برگزاری این نمایشگاه، توضیح داد: نمایشگاه آب و فاضلاب دوزادهمین دوره خود را تجربه می کند از این روی، انتظار از این نمایشگاه بیش از وضعت کنونی است.

متوسلیان با ضروری دانستن آسیب شناسی نمایشگاه و تلاش در جهت رفع کمبودها، تصریح کرد: به طور معمولی در روزهای نخست، حضور بازدیدکنندگان اندک و در روز پایانی این بازدید نه در سطح مطلوب، بلکه متوسط است. به زعم بنده عدم استفاده از رسانه های فراگیر مانند صدا و سیما و نشریات کثیرالانتشار، از دلایل این موضوع است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی با اذعان به بهبود نسبی کیفی محصولات داخلی، عنوان کرد: تولیدکنندگان شرایط دشواری را به دلیل تحریم ها داشتتند و در حال حاضر رکود در صنعت ساختمان نیز گریبانگیر آنها است، این در حالی است که تعدادی از تولیدکنندگان در صدد ارتقای کیفیت محصولات خود برآمده و به موفقیت هایی دست یافته اند.

وی گفت: بسیاری از پروژه های عمرانی متکی به صنعت ساختمان است اما متاسفانه بودجه بسیاری از پروژه ها هنوز اختصاص نیافته و یا این که در زمان معین کارها به فرجام مطلوب نمی رسند.

متوسلیان ادامه حیات تولید را منوط به وجود فضای پایدار و یک آرامش در اتمسفر اقتصادی دانست که آن هم پیش شرط هایی دارد. وی ادامه داد: پیش شرط لازم، داشتن برنامه ای منسجم و هماهنگ است که صنایع بالا دستی و تکمیلی بر مدار آن هماهنگ شده و حرکت کنند.

متوسلیان خطاب به مسئولان در بخش های مختلف دولتی، عنوان کرد: بسیاری از وعده ها و حتی مصوبه ها به دلایل متعدد از اجرا باز می مانند که از آن جمله می توان به مشوق های صادراتی اشاره کرد و یا این که برای حضور در نمایشگاه های خارجی تسهیلات قابل توجهی ارائه نمی شود.

وی در همین ارتباط ادامه داد: مجموع وعده های تحقق نیافته آسیب بسیار جدی بر پیکره صنعت و اقتصاد وارد می سازد و آن هم از دست رفتن عنصر «اعتماد اجتماعی» به عنوان یکی از مولفه های تاثیرگذار در روند توسعه صنعتی است.

به گفته این تولیدکننده قبل از ورود ماشین آلات و یا هر تجهیزات دیگری به داخل کشور، تفکر اقتصادی و صنعتی در ایران نیازمند نوسازی است تا بر اساس دانش و مدیریت نوین روز در سطح کلاس جهانی ظاهر شویم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد