ارسال پاسخ

چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n413

pvc-asso.ir

ایران و استرالیا در زمینه مدیریت منابع آب تفاهم نامه امضا کردند

وزیر نیروی ایران و «استیون چیوبو» وزیر تجارت و سرمایه گذاری استرالیا یادداشت تفاهم همکاری در زمینه مدیریت منابع و بهینه سازی مصرف آب امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی به نقل ازایرنا از وزارت نیرو، حمید چیت چیان وزیر نیرو در آیین امضای این یادداشت تفاهم که شامگاه سه شنبه برگزار شد، گفت: توسعه همکاری میان دو کشور ایران و استرالیا مستلزم اراده بخش های دولتی و خصوصی دو کشور است و باید اعلام کرد که از جانب ایران مانعی برای برای توسعه این همکاری ها وجود ندارد.

وی با اشاره به مشابهت اقلیمی دو کشور گفت: ایران و بخش هایی از استرالیا از نظر اقلیمی و شرایط آبی بسیار شرایط مشابهی دارند و تجربه های دو طرف می تواند برای یکدیگر راهگشا باشد.

چیت چیان افزود: باید توجه داشت که مدیریت مصرف آب و بهینه سازی آن یک اقدام تجاری نیست، بلکه امری انسان دوستانه نیز تلقی می شود.

وی تصریح کرد: دو کشور می توانند در زمینه انتقال فناوری و مدیریت منابع آب همکاری های بسیار خوبی داشته باشند.

وزیر نیرو ادامه داد: به دلیل افزایش دما، سالیانه بیش از 30 درصد از آب های تجدیدپذیر ایران تبخیر می شود، به همین دلیل ایران نیازمند ارتقای فناوری برای استفاده بهینه از منابع آبی است.

وی بیان کرد: هدف ایران تنها تامین آب نیست، بلکه کیفیت آب نیز حیاتی است و برنامه ما استفاده از جدیدترین فناوری ها برای تامین این هدف مهم است.

چیت چیان اضافه کرد: در برخی از مناطق کشور کیفیت آب پایین است و ما شاهد نیترات و سایر فلزات سنگین در آب هستیم و تصفیه آب با روش فعلی هر سال هزینه های گزافی را روی دست کشور می گذارد و این مساله نیز می تواند یکی از زمینه های همکاری میان دو کشور برای انتقال تجربیات و فناوری باشد.

وی تاکید کرد: صنعت آب می تواند فرصتی برای ارتقای همکاری های دوجانبه در سایر حوزه ها و سنگ بنای روابط مستحکم تر میان دو کشور باشد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: پیشرفت همکاری ها میان دو کشور مستلزم اراده بخش های دولتی و خصوصی است و باید گفت از جانب ایران مانعی برای توسعه همکاری ها وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، استرالیا که در گذشته با تحریم های غرب علیه ایران همراه شده بود، اکنون در دوران پسابرجام تلاش دارد حضور پررنگتری در ایران به عنوان یکی از بازارهای بزرگ خاورمیانه داشته باشد.

تجار استرالیایی که در سال های اعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران از سوی کشورهای غربی رقم بسیار پایین 350 میلیون دلاری را در تجارت با کشورمان تجربه کرده اند، اکنون پس از لغو تحریم ها مصمم هستند با استفاده از ظرفیت های بازار ایران با جمعیت بیش از 80 میلیون نفر، ارزش تجارت خود را افزایش دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد