ارسال پاسخ

چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n411

pvc-asso.ir

گواهی‌ سپرده PVC در راه است

مجوز آن صادر شده تا صندوق های اوراق بهادار درصدی از گواهی سپرده کالایی را خریداری کنند که این صندوق‌های گواهی سپرده کالایی به بازار کمک می‌کند تا مشکلات صندوق کالایی حل شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از « پایگاه خبری بورس کالای ایران» حامد سلطانی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا گواهی سپرده کالایی در خصوص کالاهای دیگری به جز سکه طلا کاربرد دارد یا خیر؟ گفت: بله، در مورد جو در برخی از استانها گواهی سپرده کالایی قابل استفاده است و در مورد کالاهایی نظیر روی، آهن و PVCهم در صددیم تا این گواهی راه اندازی شود.

سلطانی‌نژاد خاطر نشان کرد: در صورتی که گواهی سپرده کالایی در مورد این کالاها هم راه بیفتد پرتفوی خوبی را تشکیل خواهد داد.

وی افزود: مجوز آن صادر شده تا صندوق های اوراق بهادار درصدی از گواهی سپرده کالایی را خریداری کنند که این صندوق‌های گواهی سپرده کالایی به بازار کمک می‌کند تا مشکلات صندوق کالایی حل شود.

شورای عالی بورس و اوراق بهادار در تاریخ ۱۲ خرداد ماه ۹۳ بر اساس بند ۲۴ ماده ۱ و بند ۴ ماده ۴ قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذرماه ۱۳۸۴، " گواهی سپرده کالایی " را به عنوان ابزار مالی قانون بازار اوراق بهادار، شناسایی و تصویب کرد. مقرر شد دستور العمل اجرایی معاملات این اوراق به تصویب هیات مدیره سازمان برسد و نسبت به اجرایی کردن آن از طریق بورس‌های کالایی اقدام کند.

بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار گواهی سپرده کالایی اوراق بهاداری است که مؤید مالکیت دارنده آن بر مقدار معینی کالا است و پشتوانه آن قبض انبار استانداردی است که توسط انبارهای مورد تایید بورس صادر می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد