ارسال پاسخ

سه شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n407

pvc-asso.ir

تا وقتی از سنت‌گرایی خارج و به روز نشده ایم، پیشرفت محال است

 

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، ساعدی  مدیرعامل شرکت تولیدی اوجان پلیکا دربارع رکود بازار لوله و اتصالات گفت: قرار نبوده است که معجزه ای در این زمینه رخ دهد، ما برنامه برای توسعه داریم ولی هنوز بازار خارجی برای ما باز نشده است و بازار داخلی نیز منوط به رونق ساخت و ساز است.

وی ادامه داد: به طور تقریبی می توان گفت 75 درصد اقتصاد مملکت مربوط به بخش ساختمان است. هنوز طرح های نیمه تمام پایان نیافته و پروژه جدیدی نیز آغاز نشده است.

ساعدی درباره صادرات شرکت اوجان پلیکا گفت: ما به اربیل عراق صادرات داریم؛ البته اواضع آنجا نیز به دلیل حضور داعش چندان مناسب نیست و صنعت ساختمان سازی‌ آنها نیز در رکود قرار داد با این وجود هنوز صادرات به اقیلم کردستان ادامه دارد.

او با اشاره به کیفیت نازل تولیدات داخلی گفت: نود درصد محصولات ما توان رقابت ندارند؛ ما نیازمند نوسازی صنایع هستیم و  مهمتر از  آن نیازمند نوسازی فکر و اندیشه ایم.

این تولیدکننده اظهار داشت: تا وقتی از سنت‌گرایی خارج و به روز نشده ایم، پیشرفت محال است. دنیا در حال پیشرفت است ولی ما نه تنها ساکن مانده‌ایم بلکه پسرفت هم کرده‌ایم. امروز ترکیه و آذربایجان از ما سبقت گرفته‌اند و بیشتر صادرات ما به عراق و افغانستان است. حتی اگر این دو نیز از مشکلات داخلی فارغ شوند آن‌ها نیز نسبت به ما پیش خواهند افتاد، در هنگام چالش‌ها پدیدار می شوند. امروز که چالشی وجود ندارد باید نوسازی تفکر و صنایع را انجام دهیم.

وی با ابراز امیدواری در خصوص بهتر شدن بازار افزود: اقتصاد نیز همچون ساختمان است. در عرض چند سال ساخته می‌شود ولی ظرف چند دقیقه خراب می‌شود و ساختن دوباره آن بیشتر از سابق نیز زمان خواهد برد.

ساعدی ادامه داد: هنوز تحریم‌ها به صورت کامل برداشته نشده و هنوز در مورد برقراری روابط اقتصادی تردید وجود دارد. ولی اگر بخواهیم به آن آرمان و ایده‌ایی که وجود دارد برسیم نیازمند همت همه نیروها هستیم. به زعم بنده اگر بخواهیم دوباره نوسازی کنیم و به سال 84 برگردیم، نیازمند 10 سال فعالیت همه جانبه هستیم.

ساعدی در انتها با ارج نهادن به کار رسانه‌ها؛ انعکاس مشکلات تولیدکنندگان را  گامی موثر در جهت پیشرفت عرض‌یابی کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد