ارسال پاسخ

دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n405

pvc-asso.ir

رشد قطره چکانی صنعت / تولید ایرانی توان رقابت در بازار خارجی را دارد

 

وضعیت کشور به صورت قطره چکانی رو به بهبود است ولی آن طور که قبل توافق برجام متصور بودیم، که شرایط به سرعت بهبود می‌یابد، این در عمل اتفاق نیفتاد.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی کمال کاوه مدیر عامل شرکت گلپایگان، با اشاره به تعداد کم بازدیدکنندگان دوازدخمین نمایشگاه تاسیسات آب و فاضلاب، گفت: یکی از دلایل خالی بودن نمایشگاه، رکودی است که جامعه را فراگرفته؛ امیدوار هستم که چنین نمایشگاه‌هایی در فضای امروز کسب‌وکار راه گشا باشد.

وی در خصوص امیدهایی که به گشایش فضای پس از برجام وجود داشته و اکنون به صورت محسوس این موضوع محقق نشده است، گفت: وضعیت کشور به صورت قطره چکانی رو به بهبود است ولی آن طور که قبل توافق برجام متصور بودیم، که شرایط به سرعت بهبود می‌یابد، این در عمل اتفاق نیفتاد.

کاوه با بیان این که شرایط رشد کشور عادی است افزود: سیستم بانکی کشور حدود 7 سال فریز بود و تا احیای دوباره بنیان های آن، به زمان نیاز وجود دارد. با این وجود بنده به سرعت گرفتن پیشرفت در کشور امیدوار هستم.

وی در در خصوص مشکلات در حوزه صادرات نداشتن یک استراتژی بلند مدت از سوی شرکت ها توضیح داد: مشکل صادرات بسیار پیچیده است و در امر صادرات عوامل بسیاری دخیل هستند تا محصولی صادر شود. برای مثال فروش کالا در افغانستان با اتحادیه اروپا بسیار متفاوت است. این گونه نیست که ما بتوانیم کالایی را در بازار افغانستان عرضه کنیم و در بازار بهینه تر نیز همان کالا را عرضه کنیم. من فکر می‌کنم پتانسیل‌های خوبی در ایران داریم که با حل مشکلات از طریق برجام، می توان پیشرفت کرد.

مدیر عامل شرکت پلیمر گلپایگان در خصوص توان رقابت تولیدات داخلی با نمونه خارجی گفت: بعضی از مواد اولیه ما نسبت به اروپا نیز گران‌تر است. از دلایل آن میتوان به تورم در کشور، قفل جاده‌های ورودی و خروجی  کشور و... نام برد، که باعث ایجاد تورم برای صنعت ما شده است.  ولی در حالت روان، صنعت ما می‌تواند در بازارهای دنیا قابل رقابت باشد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد