ارسال پاسخ

۱۳ تير ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4009

pvc-asso.ir

۹ مسیر جذب سرمایه در صنعت

فهرست اولویت‌های سرمایه‌گذاری صنعتی به‌روز شد. ۹ بخش و رشته فعالیت صنعتی به عنوان صنایع پیشرو معرفی شده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی‌وی‌سی به نقل از  اقتصاد آنلاین، این اقدام به‌منظور رونق تولید، نوسازی صنایع، حمایت هدفمند از صنایع دارای اولویت سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و همچنین توسعه صادرات غیر‌نفتی انجام شده است. البته سرمایه‌گذاری در حوزه‌های غیراولویت‌دار منع قانونی ندارد.

سیاستگذار صنعت در سندی از اولویت‌های خود برای توسعه صنایع پیشران پرده برداشت. در نامه‌ای که به امضای اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور به نهادهای کشور ابلاغ شده، فهرست اولویت‌های صنعتی کشور در ۹بخش و رشته فعالیت اعلام شده است. طبق اعلام معاون طرح و برنامه وزارت صمت، هیات‌وزیران در این تصمیم ملاحظات آمایشی و تعادل‌بخشی منطقه‌ای را لحاظ کرده است.

«تولید محصولات در صنایع پایین‌دستی نفت و گاز»، «فلزات اساسی دارای ارزش‌افزوده بالا و مبتنی‌بر فناوری‌های جدید»، «موادغذایی و آشامیدنی با قابلیت صادرات»، «وسایل نقلیه موتوری»،‌ «ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی و معدنی»، «محصولات لاستیکی و پلاستیکی»، «محصولات صنایع سبک مبتنی‌بر روش‌های نوین تولید»، «محصولات دانش‌بنیان با فناوری‌های پیشرفته» و «ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی» ۹بخشی هستند که حضور سرمایه‌گذاران جدید در آنها برای سیاستگذار صنعت در اولویت است. در واقع با اندکی اغماض می‌توان این ۹بخش را به ۹مسیر جذب سرمایه در صنعت ترجمه کرد؛ ۹پیشران صنعت که دولت از طریق تصویب‌نامه ابلاغی هیات‌وزیران، نسبت به سرمایه‌گذاری در آنها اعلام حمایت کرده است. این تصویب‌نامه که بر مبنای مفاد ماده ۴۶ قانون برنامه ششم توسعه توسط وزارت صنعت تهیه شده، قرار است بنگاه‌های جدید ایرانی را در مسیر تازه‌ای که بر دو هدف عمده تولید با ارزش‌افزوده بالا در دامنه‌ متنوعی از محصولات و صنایع متمرکز است، جهت دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد