ارسال پاسخ

۷ تير ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3978

pvc-asso.ir

کارخانه بازیافت مواد شیمیایی، ضایعات غیر قابل بازیافت را به افزودنی پلاستیک تبدیل می‌کند

پروژه اروپایی LIFE ECOMETHYLAL توسط AIMPLAS اخیرا با ساخت یک کارخانه بازیافت مواد شیمیایی با قابلیت تبدیل یک کیلو ضایعات غیر قابل بازیافت به نیم کیلو متیلال( دی متوکسی متان)، ماده ای که می تواند به عنوان حلال و ماده اولیه برای تولید پلاستیک های جدید استفاده شود پایان یافت.

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی‌وی‌سی:

 

در بازیافت شیمیایی، از یک نوع کراکینگ حرراتی با عنوان فرایند پلاسمای هیدرو-گازی کردن کاتالیزروی (CHGP) استفاده می شود که می توان برای بازیابی نوعی از ضایعات پلاستیکی استفاده کرد که قبلا به محل دفن ضایعات منتقل شده است و اکنون میتواند به عنوان حلال و مواد اولیه برای تولید پلاستیک جدید به کار گرفته شود. این فرایند به ویژه در بازیابی ضایعات صنایع خودرو سازی، برق و الکترونیک و بسته بندی بسیار موثر است.

BPP مسئول اجرای بازیافت مواد شیمیایی با استفاده از فرآیند CHGP در سطح کارخانه آزمایشی بود. نتیجه پروژه، یک کارخانه آزمایشی مدولار کوچک است که از اواخر سال 2019 در سه مکان مختلف در حال اجراست:    Castellóو LBI در اسپانیا و Rijeka در کرواسی

از مزایای کارخانه آزمایشی جدید این واقعیت است که متحرک و مدولار است به راحتی قابل حمل و مونتاژ است و با انواع ضایعات سازگار است. همچنین تایید شد که پیش تصفیه ضایعات با استفاده از بازیافت مکانیکی به نتایج مطلوب کمک می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد