ارسال پاسخ

۲۹ خرداد ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3919

pvc-asso.ir

معرفی وکس های جدید برای افزایش خروجی تولید

آخرین تحولات شرکت Clariant شامل محصولات وکس است که برای بالابردن عملکرد تولید و خروجی بالا طراحی شده است.

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی‌وی‌سی:

 

فرایند قابل قبول و موفقیت آمیز pvc شامل تعادل بین روان کنندگی داخلی و خارجی،  خیس شدن، پراکندگی و توزیع مقادیر بالایی از پرکننده و افزودنی، حفظ استانداردهای رنگ و یکپارچگی فیزیکی محصول نهایی است در حالی که با کمترین میزان مصرف انرژی و سایش دستگاه، حداکثر خروجی حاصل شود.

 

در میان محصولات جدید این شرکت دو وکس HDPE  اکسید شده (HDPEOX) با عملکرد بهتر وجود دارد. این  وکس ها ممکن است به عنوان روان کننده های داخلی به کامپاند  PVC اضافه شوند تا بتواند خروجی بیشتری را به دست دهد و یا به عنوان منبع وکس ثانویه استفاده شوند. به گفته ی شرکت، محصولات Licolub PED1301 و Licolub PED2001 با نقطه چکه و ویسکوزیته ای طراحی شده اند که فشار اکسترودر، ژلینگی و فیوژن را مطابق با پیشنهادات رقابتی فعلی حفظ می کنند و میزان تولید را با مصرف انرژی کمتر افزایش می دهند. وکس های PED جدید به صورت پودری در دسترس هستند و ترکیب و توزیع آنها در کامپاندهای پودری نسبت به وکس های نوع گرانولی راحت تر است. همچنین این افزودنی ها به صورت اقتصادی قیمت گذاری شده اند.

 

Clariant چندین سال است که وکس های کوپلیمر PE و PP مختلف را برای کامپاندهای PVC ارائه داده است. با این حال طبق گفته ی مدیر شرکت و درخواست های اخیر برای بهبود عملکرد و جایگزین های بهتر، آزمایشاتی برای تایید مزایای سایر محصولات وکس های Clariant شامل Licocene PE4201  و Licocene PP6102 و پذیرش آنها توسط کامپاندرهای  PVC انجام شد. مقایسه میزان خروجی در هر کیلووات ساعت از روان کننده های خارجی در  PVC نشان داده است که این دو محصول می توانند کشش سطح را کاهش دهند و خیس شدن فیلرها را بهبود دهند.

 

Licolub CE-2 یک وکس کوپلیمر قطبی اصلاح شده است و برای امولیسیون سازی آسان طراحی شده است و درسیستم های افزودنی استفاده شده در فرمولاسیون های pvc سخت و انعطاف پذیر کاربرد دارد.

 

به گزارش مشتریان این افزودنی ها به راحتی در محلول ها و سوسپانسیون ها قابل استفاده اند و عملکرد نهایی عالی به عنوان پراکندن رنگدانه های آلی و روان کننده خارجی در اکسترود فیلم ها و تیوب ها ارائه می دهند.

شکل 1- مقایسه میزان خروجی ( محور چپ) در برابر مصرف انرژی هنگام پردازش یک کامپاند  pvc حاوی گرید های Licolub PED1301 و  Licolub PED2001  در مقایسه با پیشنهادات رقابتی متداول و سایر وکس های  PEOX شرکت Clariant

 

شکل 2-سطح فشار در 5 زون در یک اکسترودر برای پردازش ترکیبات  PVC حاوی وکس های Licolub PED1301 و Licolub PED2001  در مقایسه با یک پیشنهاد رقابتی متداول و سایر وکس های  PEOX شرکت )Clariantنتایج نشان میدهد که به تغییرات فرایند نیاز نیست.(

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد