ارسال پاسخ

۲۲ خرداد ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3883

pvc-asso.ir

ثبت رکورد جدید و افزایش مجدد قیمت پی‌وی‌سی در روسیه

مسکو (MRC) گزارش می‌دهد که عرضه‌ی محدود تولیدکنندگان و همچنین سطح بالای قیمت پلی وینیل کلراید سوسپانسیون (SPVC) در چندین منطقه از جهان باعث افزایش قیمت‌ها در روسیه شده است.

 بر اساس گزارش ICIS-MRC، تولیدکنندگان روسی برای محموله‌های ژوئن افزایش قیمتی معادل با 2000 تا 25000 روبل در هر تن را در نظر گرفته‌اند.

 

قیمت پی‌وی‌سی در ماه‌ میو اوایل ژوئن در برخی از مناطق جهان به آرامی کاهش یافت، اما هنوز در سطح نسبتاً بالایی قرار دارد. در نتیجه، به جز چین، هنوز هیچ جایگزینی برای واردکنندگان روسی وجود ندارد. در همان زمان، امکان عرضه‌ی تولیدکنندگان داخلی پی‌وی‌سی به بازار محدود بود که به دلیل تعطیلی های برنامه‌ریزی‌ نشدهتوسط دو کارخانه در روسیه بود. به همین دلیل قیمت پی‌وی‌سی در روسیه به رشد خود ادامه داد.

 

سطح بالای قیمت در چندین منطقه از جهان منجر به افزایش صادرات پی‌وی‌سی از برخی تولید کنندگان روسی در چند ماه گذشته شده است. اگرچه از ابتدای سال به صورت تجمعی، فروش کل صادرکنندگان روسی نسبت به سال 2020 کمتر بود،اما در واقع فقط در ماه ژوئن بود که قیمتپی‌وی‌سی در برخی مناطق در بازار داخلی به قیمت صادرات نزدیک شد.

 

در سال 2021، تولیدکنندگان و صنعت‌گران روسی با حداقل موجودی انبار پی‌وی‌سی وارد شدند. برخی از تولیدکنندگان، در سه ماه گذشته با تاخیر پی‌وی‌سی را به مصرف‌کنندگان می‌رسانند و صنعت‌گران نیز به نوبه‌ی خود نمی‌توانند موجودی خود را به طور کامل پر کنند. علاوه بر این، لازم به ذکر است که در ماه جولای برنامه‌ریزی شده است که دستگاه‌های شرکتSayanskKhimPlastو شرکت Bashkirخاموش شود، که ظرفیت کل اسمی آن‌ها 590،000 تن در سال است.

 

برخی از صنعت‌گران قبلاً گزارش داده‌اند كه تولیدكنندگان درمورد عدم امكان تأمینپی‌وی‌سی در ماه جولای به آنها اطلاع داده‌اند.

 

واردات پی‌وی‌سی امسال با افزایش در ماه مارس و میهمراه بوده است، اما منابع خارجی هنوز برای تأمین تقاضا کافی نیستند، که با توجه به بالا بودن قیمت‌ پی‌وی‌سی، هزینه‌ی آن هم بسیار زیاد است. از یک منظر جایگزینی پی‌وی‌سی روسیه با پی‌وی‌سی چین تنها گزینه باقی مانده است، اگرچه پی‌وی‌سی در ایالات متحده در چند هفته گذشته ارزان شده است. قیمت صادرات از تولیدکنندگان چینی برای پی‌وی‌سیبر پایه استیلن در حال حاضر جذاب‌تر از قیمت تولید‌کنندگان روسی است. اما تدارکات پیچیده و یک تاخیر طولانی بین انعقاد قرارداد و دریافتپی‌وی‌سی اجازه نمی‌دهد که ما از امکان جایگزینی جدی در مواد اولیه صحبت کنیم.

 

بحث در مورد قیمت پی‌وی‌سی روسیه از نیمه دوم هفته گذشته آغاز شد‌، اما بیشتر معاملات در روزهای اول مذاکرات توافق شد. در همان زمان، مسئله اصلی در دسترس بودن حجم پی‌وی‌سی بود. قیمت برای چندین ماه برای بسیاری از صنعت‌گران مهم نبود. به طور کلی، معاملات تهیهپی‌وی‌سی روسیهK64/67 در محدوده بسیار گسترده ای انجام شد: 145،000-171،000 روبل به ازای هر تن، شامل مالیات بر ارزش افزوده برای حجم‌های حداکثر 500 تن، در برابر، 135،000-150،000 روبل به ازای هر تن، شامل مالیات بر ارزش افزوده در ماه می.

 

ترجمه: محمدرضا صابری

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد