ارسال پاسخ

سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n387

pvc-asso.ir

تفاهم نامه همکاری بین ایران و انجمن جهانی آب امضا شد

به منظور همکاری علمی و فنی در زمینه استفاده مجدد از پساب فاضلاب، تفاهم نامه همکاری بین ایران و انجمن جهانی آب امضا شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از خبرگزاری تسنیم، صبح امروز مسئولان دو سازمان بین المللی حوزه آب؛ انجمن بین المللی آب و کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی با حضور در تهران، تفاهم نامه ای با شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به امضا رساندند.

این تفاهم نامه در راستای انجام فعالیتهای مشترک در زمینه استفاده از پسابهای تصفیه شده در مصارف کشاورزی، محیط شهری و همچنین شناخت و معرفی فن آوریهای جدید، انجام تحقیقات لازم برای تدوین دستورالعمل ها و استانداردها به منظور ترویج و گسترش استفاده مطمئن از پسابها است.

در راستای ارتقای سطح همکاریهای بین المللی و حضور موثر در مجامع علمی جهانی وزارت نیرو، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور پس از اخذ مصوبه مجلس شورای اسلامی به عضویت دولتی انجمن بین المللی آب درآمد و برای پیگیری امرو مربوطه کمیته ملی آب و فاضلاب در دی ماه 1387 رسما تشکیل شد.

کمیسیون بین المللی آبیاری زهکشی نیز رسماً در ماه ژانویه 1951 به ابتکار سازمان مرکزی آبیاری کشور هند و با شرکت نمایندگان 17 کشور داوطلب تشکیل شد. کشور ایران در سال 1334 طبق پیشنهاد بنگاه مستقل آبیاری سابق به عضویت این کمیسیون درآمد ولی عملاً تا سال 1346 فعالیت چندانی نداشت و علت آن هم قانونی نبودن این عضویت و عدم تشکیل کمیته ملی آبیاری و زهکشی بود. در سال 1347 قانون تشکیل کمیته ملی آبیاری و زهکشی به تصویب رسید و آئین نامه و سازمان این کمیته پس از تصویب وزیران به وزارت آب و برق سابق ابلاغ شد.

در سال 1372 با پشتیبانی و تلاش مسئولان مختلف آب کشور، کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران بعد از توقف طولانی فعالیت مجدد خود را آغاز کرد و فعالیت های این کمیته در سالهای اخیر گسترش پیدا کرده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد