ارسال پاسخ

۱۳ مرداد ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2986

pvc-asso.ir

نصب واحد بازیابی گرما در کارخانه VCM بلژیک

شرکت vynova واحد جدیدی را در سایت Tessenderlo (بلژیک( احداث کرده است که از گرمای باقیمانده برای تولید بخار استفاده می کند. این  واحد باعث کاهش مصرف انرژی و انتشار CO2 از محل تولید می شود.

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

 

تولید VCM، ماده ای ضروری برای  PVC

Vynova مواد شیمیایی مختلفی را در Tessenderlo تولید می کند از جمله این مواد می توان مونومر وینیل کلراید (VCM) نام برد که یک واسط ضروری برای تولید PVC است.  PVC یک پلیمر چند منظوره است که عمدتا در ساخت و ساز و ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد (به عنوان مثال برای پروفیل های پنجره، کفپوش، لوله و کابل های الکتریکی) همچنین برای تولید تجهیزات پزشکی مانند کیسه های خون و ماسک های تنفسی و تیوب های پزشکی نیز بسیار حیاتی است.

 

برای بهبود بیشتر عملکرد پایداری فرایند تولید VCM، Vynova یک واحد بازیابی گرما را در دو کوره کراکینگ در کارخانه VCM  در Tessenderlo احداث کرده است. این واحد از گرمای باقیمانده از کوره های کراکینگ برای تولید بخار استفاده می کند. این بخار در فرایند تولید برای خالص سازی بیشتر محصولات استفاده می شود. این سرمایه گذاری با حمایت مالی دولت فلمیش انجام شد. به طور سالانه ، Vynova قادر به تولید 80 هزار تن بخار است که قبلا از طریق دیگ های بخار با گاز طبیعی تولید می شده است. این اقدام منجر به صرفه جویی سالانه 65000 مگاوات ساعت می شود که معادل با مصرف انرژی 2850 خانوار است. علاوه براین، واحد جدید میزان انتشار CO2 سایت را 12000 تن در سال کاهش می دهد.

 

فرایند تولید پایدار

مدیر سایت  Vynova بلژیک گفت: نصب این واحد بازیابی گرما بخشی از یک سرمایه گذاری کلی در تکنولوژی های جدید است که کارخانجات ما را پایدارتر و کارآمدتر می کند. از سال 2016 ما تاکنون بیش از 150 میلیون یورو در سایت Tessenderlo سرمایه گذاری کرده ایم. ما در حال حاضر مصرف انرژی در سایت خود را بیشتر کاهش داده ایم که این منجر به فرایند تولید پایدارتر و ردپای CO2  کمتر خواهد شد.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد