ارسال پاسخ

۳۰ تير ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2953

pvc-asso.ir

تثبیت قیمت‌های پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن در بازارهای آفریقا

برقراری تعادل بین عرضه و تقاضا در بازارهای پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن قاره آفریقا سبب بازگشت ثبات به قیمت‌های این محصولات شده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از آی‌سی‌آی‌اس، عرضه و تقاضا در بازارهای پلی‌اتیلن (PE) و پلی‌پروپیلن (PP) آفریقا به توازن رسیده است و این شرایط سبب پایداری قیمت‌ها می‌شود، گرچه درباره این تحولات دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد.

 

تقاضا برای این نوع از مواد پلیمری به‌ویژه، پلی‌اتیلن سنگین (HDPE) که برای تولید کیسه‌های آب استفاده می‌شود، در فصل بارانی سال با کاهش همراه می‌شود و باید به این  نکته اشاره کرد که تقاضا برای کیسه‌های آب در فصل بارندگی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

 

 همچنین قیمت‌ها در بازارهای پلی‌اتیلن (PE) و پلی‌پروپیلن (PP) آفریقا از ژوئن و اوایل ماه ژوئیه به دلیل افزایش هزینه‌های مواد اولیه و رشد قیمت‌ها در آسیا با افزایش همراه شد.

 

بر اساس این گزارش ، تخصیص محموله‌ها به قاره آفریقا کاهش یافته است زیرا عرضه‌کننگان در آسیا و ایالات متحده آمریکا توجه خود را به بازار چین متمرکز می‌کنند و این موضوع سبب شده است تولیدکنندگان در خاورمیانه در موقعیت بهتری برای تامن نیازهای قاره سیاه قرار گیرند.

 

این شرایط سبب کاهش رقابت قیمتی شده است، زیرا به‌طور معمول مواد اولیه خاورمیانه در محدوده‌ای مشابه پیشنهاد می‌شوند، در نتیجه دامنه محصول کاهش یافته است.با این حال، تقاضا به همان سرعت تقویت نشده، از این رو بازار متعادل‌تر شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط