ارسال پاسخ

پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n287

pvc-asso.ir

خروج ۳.۳ دهم میلیون تن مواد اولیه محصولات پلاستیکی به صورت خام فروشی


مسئول انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات "پی‌وی‌سی" کشور گفت: خروج ۳.۳ دهم میلیون تن مواد اولیه تولید محصولات پلاستیکی به صورت خام از کشور خارج می‌شود.
به گزارش روابط عمومی به نقل از تسنیم، عباسعلی متوسلیان شامگاه چهارشنبه در بیست و یکمین سالروز صنعت و معدن اظهار داشت: مادامی که بخشی از انرژی و توان خود را صرف خوش آمد لحظه‌ای مخاطبانمان می‌کنیم موفق نمی‌شویم.
وی بیان کرد: روشن کردن چراغ یک واحد صنعتی حاصل تفکر عمیق خانواده‌هایی از جنس صنعت و عصاره تلاش صدها و هزاران صنعت‌گر در کشور است و واحدهای صنعتی در سالیان سال و با خون دل پدید آمده‌اند.
نماینده افزود: بنا به فرهنگ ایرانی و تحت تاثیر فرهنگی که بر پایه الگوهای ایرانی و اسلامی است باید در راستای هم‌افزایی برای بازگشت رونق به عرصه صنعت و معدن با یکدیگر تلاش کنیم.
مسئول انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات "پی‌وی‌سی" کشور ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت پتروشیمی‌های کشور 59 میلیون تن است که یکی از افتخارات کشور به حساب می‌آید.
متوسلیان عنوان کرد: از این 59 میلیون تن محصولات پتروشیمی، هفت میلیون تن قابل تبدیل به محصولات پلاستیکی است که در حال حاضر تنها بخشی از این مواد مورد استفاده قرار می‌گیرند و بیش از 3 و سه دهم میلیون تن مواد اولیه موجود است که به صورت خام از کشور خارج می‌شود.
وی بیان کرد: صنعتی که ارزش افزوده را در برخی از محصولات تا 30 درصد می‌تواند ایجاد کند و انگیزه لازم برای سرمایه‌گذاری را به خوبی فراهم کند متاسفانه الان با حدود 50 درصد ظرفیت در حال فعالیت است.
وی افزود: در استان یزد بیش از 500 واحد صنعتی پلاستیک و پلیمر مشغول به‌کار هستند که برای ایجاد رشد اقتصادی مناسب در استان یزد باید همین صنایع موجود حمایت شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد