ارسال پاسخ

۲۴ خرداد ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2848

pvc-asso.ir

آرامش در بازار پلیمرها

معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالا روز های آرامی را سپری می کند و بازار در انتظار رونق بیشتری است.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از نیپنا ، بازار پلیمرها در هفته گذشته کاهش عرضه ، افت تقاضا و کاهش حجم معاملات را شاهد بود و در هفته گذشته حجم عرضه پلیمرها در بورس کالا با 6.2 درصد افت به 83 هزار و 190 تن برسد که کمترین رقم از روزهای نیمه‌تعطیل سال جاری تاکنون است. این وضعیت را باید مهم ارزیابی کرد اگرچه بخشی از این رقم در معاملات نقدی – مچینگ و سلف – مچینگ مستتر است.

 

اکنون بازار با رشد رقابت برای خرید روبه‌رو شده است که خروجی آن رشد جذابیت خرید و افزایش رقابت در گریدهای مختلف پلی‌اتیلن ترفتالات بطری و یا پلی‌پروپیلن‌هاست. از سوی دیگر حجم تقاضا 17.7 درصد کاهش یافته که نشان می‌دهد التهاب در این بازار کاهش یافته است که شاید به آرامش بیشتر در بازار منتهی شود. از سوی دیگر حجم داد و ستد پلیمرها در بورس کالا با 8.9 درصد افت به 67 هزار و 325 تن رسیده که این رقم کمتر از متوسط معاملات در نیمه دوم



در هفته گذشته 81 درصد از عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفته است که رقم متعادلی به شمار می‌رود آن هم در شرایطی که نسبت تقاضا به عرضه‌ها رقمی نزدیک به 1.234 واحد بوده یعنی در برابر هر تن عرضه ، 1.23 تن تقاضا ثبت شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد