ارسال پاسخ

جمعه ۱ مرداد ۱۳۹۵
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n265

pvc-asso.ir

انتقاد از نحوه عرضه پی وی سی در مجمع تعاونی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی ایرانیان

در حال حاضر 30 درصد از واحدها با کمتر از 25 درصد در حال تولید هستند. اکنون عرضه در کشور رویه مناسبی ندارد و تنها بورس مقداری شفافیت دارد.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت تعاونی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی ایرانیان، صبح چهارشنبه 30 تیر ماه سال جاری در سالن خوارزمی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

مجمع با انتخاب هیئت رئیسه شامل آقایان؛ صالحی، عباسعلی متوسلیان، محمدتقی غیاثی، بیژن امینی و محمدحسن خرازی، به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

برای دریافت گزارش تصویری مجمع بر روی این لینک کلیک کنید.

 

سال 95؛ دشوار برای تولیدکنندگان

 گزارش هیئت مدیره بخش نخست این برنامه بود که توسط علی شکوری ارائه شد. وی در این گزارش به بیان سود سهام اعضای تعاونی طی سالیان گذشته پرداخت.

وی همچنین سال 1394 را سالی نه چندان مناسب برای تعاونی و صنف تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، نام برد.

بخش دیگر گزارش عملکرد هیئت مدیره توسط محمدحسن خرازی ارائه شد. بر اساس این گزارش تمام زمان هیئت مدیره تعاونی، ظرف 45 روز گذشته به دلیل مشکلات در زمینه عرضه و توزیع پی وی سی، به این موضوع و رفع مشکلات اختصاص داشته است.

 به دلیل کمبود وقت، از ادامه گزارش خودداری شد اما این گزارش به صورت مکتوب در اختیار حاضران قرار گرفت. در بخشی از این گزارش با اشاره به مشکلات سال 1394، اظهار امیدواری شده بود که با تلاش مضاعف و اتحاد و همکاری شرکت های عضو و وحدت و یکپارچگی، به اهداف مهمی که همانا خدمت به کشور عزیز ایران و مردم است، بتوان به توسعه و افزایش اشتغال پایدار دست یافت.

فعالیت های شرکت تعاونی در سال 1394 بخش دیگری از این گزارش را تشکیل می داد. در این گزارش آمده بود: سال 1394 با توجه به برخی مشکلات، سالی بسیار سخت برای واحدهای تولیدی و همچنین شرکت تعاونی بوده است.

در این گزارش با اشاره به رکود شدید در بازار ساخت و ساز مسکن و همچنین پروژه های عمرانی کشور، آن را عامل پایین آمدن سطح تولید کارخانجات صنایع مختلف و دغدغه شدید تولیدکنندگان بخصوص صنعت لوله و اتصالات و درب و پنجره پی وی سی و... ذکر کرده بودند.

علاوه بر مورد فوق، تغییر سیاست قیمت گذاری محصولات پتروشیمی از ارز مبادله ای به ارز آزاد شناور، از دیگر مشکلات پیش روی این صنف عنوان شده بود.

در ادامه این گزارش آمده بود: سیاست گذاری اعلام نرخ مصولات پتروشیمی عرضه شده در بورس از یک ماه به 15 روز و افزایش شتابدار در مقاطعی از سال، فاجعه ای در امر تصمیم گیری خرید و نرخ گذاری فروش و یا شرکت در مناقصات معدود پروژه ها، را به همراه داشته است.

 

عدم وجود اراده در وزارت صنعت برای تامین مواد اولیه تولیدکنندگان داخلی

عباسعلی متوسلیان نیز در این جلسه، از تعاونی و انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی به عنوان نمونه های شاخص در میان دیگر تشکل های ایرانی، نام برد.

وی ضمن قدردانی از تلاش های هیئت مدیره تعاونی بر نوسازی در میان نیروهای این تشکل با به کارگیری افراد جدید، تاکید کرد.

به گفته متوسلیان در ارزیابی عملکرد تعاونی نباید صرفا به دو یا سه ماه اخیر که بازار پی وی سی با التهاب همراه بود، اکتفا کرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی گفت: با آهنگ کاهش عرضه های پی وی سی، ضمن هماهنگی در انجام کارها در انجمن و تعاونی، اقدامات پیشگیرانه نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی در همین زمینه گفت: موضوع عرضه های پی وی سی به شدت پیگیری شد و انجمن تا کنون بیش از 10 جلسه با دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی برگزار کرده است به نحوی که همیشه در آن دفتر دارای یک کرسی ثابت بوده است.

 متوسلیان تصریح کرد: حضور در انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران هم به  توانایی ها و پیشبرد کارها، کمک کرده است.

این نماینده اتاق بازرگانی در بخش دیگری از سخنان خود به شرح دیداری با رئیس جمهور در ضیافت افطاری و بیان مشکلات این صنعت پرداخت و گفت: بنده در آن مراسم مشکلات صنعت لوله و اتصالات پی وی سی را به رئیس جمهور انتقال دادم و گفتم ما در حال حاضر مواد اولیه را تا 45 درصد گرانتر از کشورهای حوزه خلیج فارس خریداری می کنیم که در این زمینه نه تنها در خارج رقابتی نیستیم، بلکه در داخل هم به ستوه آمده ایم.

وی ادامه داد: پیش از جلسه با رییس جمهور، با طیب نیا صحبت کردم و این نکته را یادآوار شدم که از 5500 کد و شرکت های ثبت شده در بهین یاب، حدود 50 مورد آن، 80 درصد مواد را می بلعند. همچنین عنوان شد که شرکت های حاضر در مناطق آزاد به جای صادرات، مواد اولیه را بدون ارزش افزوده خریداری و آن را در بازار داخل به تولیدکنندگان واقعی عرضه می کنند.

متوسلیان گفت: در حال حاضر 30 درصد از واحدها با کمتر از 25 درصد در حال تولید هستند. اکنون عرضه در کشور رویه مناسبی ندارد و تنها بورس مقداری شفافیت دارد.

وی اظهار داشت: درباره شرکت های مناطق آزاد که عمر برخی از آنها کمتر از 6 ماه است اما سهمیه های نجومی دریافت می کنند به صورت مستیقم با رییس بورس و دیگر مسئولان این نهاد صحبت شده است.

متوسلیان در ادامه با بیان این که پس از تلاش های ما برای بازگرداندن سقف پی وی سی در بورس کالا، گفت: پس از این اقدام، میزان عرضه ها کاهش یافت این در حالی است که برخی از پتروشیمی ها اقدام به احتکار این گرید کرده اند.

این تولیدکننده از نحوه واگذاری پتروشیمی ها، انتقاد کرد. وی همچنین عنوان کرد که هیچ اراده ای در وزارت صنعت برای تامین مواد در کشور وجود ندارد.

بخش دیگری از این مراسم به ارائه گزارش بازرس قانونی اختصاص داشت که توسط یادگاری، حسایرس موسسه حسابرسی اصول اندیشه ارائه شد.

 

افزایش سهام و سرمایه تعاونی

مصوبات این مجمع عبارت بودند از؛

- تفویض اختیار به هیئت مدیره برای تهیه ملک،؛

- تدوین آیین نامه های داخلی شرکت؛

- تفویض اختیار به هیئت مدیره برای دریافت تسهیلات؛

- افزایش بودجه تعاونی؛

- اضافه کردن سود حاصله به سرمایه تعاونی و دریافت سهام به جای سود؛

- اختیار به هیئت مدیره برای افزایش سهام؛

- واردات مواد اولیه پی وی سی مورد نیاز؛

 

انتخاب بازرس

این مجمع با انتخاب بازرس به شرح نتایج زیر به کار خود پایان داد:

مجموع آرای اخذ شده: 58 رای

- یادگاری از موسسه حسابرسی اصول اندیشه (حسابداران رسمی)، 43 رای، بازرس اصلی

- محمد علیپور 14 رای، بازرس علی البدل

- یک رای باطله.

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد