ارسال پاسخ

۲۷ شهریور ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2428

pvc-asso.ir

سنتز ریسی­نولات لانتانیوم و تاثیر آن برروی پایداری حرارتی و خواص مکانیکی PVC

می­توان از Lari3 به­ عنوان یک پایدارکننده حرارتی برای PVC استفاده کرد. زمانی که نسبت...

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: ریسی­نولات لانتانیوم (مخفف شده به Lari3) از پایدارکننده ­های حرارتی کمیاب زمین از واکنش ریسی­نولات، لانتانوم نیترات و سدیم هیدروکسید سنتز شد. روش IR و طیف­های فلورسانس ساختار محصول را تأیید کردند. پایداری حرارتی PVC در حضور Lari3 به روش کنگو (Congo) و آنالیز TG مطالعه شد.

 

 نتایج نشان دادند که می­توان از Lari3 به­ عنوان یک پایدارکننده حرارتی برای PVC استفاده کرد. زمانی که نسبت پنتااریترول Lari3/ برابر با 3:1  بود، کمپلکس اثر هم­افزایی بهتری نشان داد. ترکیب Lari3 با PVC منجر به افزایش قابل توجه نقطه ی شروع دمای تخریب و همچنین افزایش کشیدگی و مقاومت ضربه PVC گردید.

 

این امکان وجود دارد که Lari3 جایگزین اتم­های ناپایدار کلر شود تا از تشکیل مضاعف باندهای مزدوج در زنجیرهای PVC جلوگیری کند و به­عنوان به­دام اندازنده HCl دی­هیدروکلراسیون خود کاتالیستی را مهار کند.

 

پایدارکننده حرارتی جدید PVC، Lari3، در محلول اتانول سنتز شد. این ماده می­تواند به ­عنوان یک نوع پایدارکننده حرارتی و پایدارکننده کمکی با PE سبب بهبود در پایداری PVC شود. بهترین نسبت Lari3 / PE برابر 1: 3 بود.

 

در مقایسه با نمک سرب و قلع آلی، Lari3 اثر قابل توجهی در بهبود کشیدگی (از 70٪ به 87٪) و مقاومت در برابر ضربه (از 2.3 تا 4.4 KJ/m2) PVC داشت. تجزيه و تحليل FT-IR و آزمايش مهار HCl نشان داد كه مكانيسم پايداري PVC به اين صورت است كه Lari3 مي­تواند HCl را جذب و خنثی کند و با اتم­های ناپایدار کلر به هدف مهار کردن اثر کاتالیزوری آن واکنش دهد. 

 

ترجمه: مهسا حکانی کارشناس واحد تحقیق و توسعه ی پلاستیک کار

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد