ارسال پاسخ

سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n24

pvc-asso.ir

پساتحریم: سناریوهای دوره پس از تحریم

خوانساری رییس اتاق تهران با اشاره به توافق هسته ای به دو سناریوی احتمالی در اقتصاد ایران اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، مسعود خوانساری در همایش دوره پساتحریم که در اتاق تهران برگزار شد، گفت: پس از این توافق انتظاراتی مانند؛ پیشرفت سریع اقتصادی، سرمایه گذاری خارجی، ارزان شدن کالاها و غیره، در بخش های مختلف جامعه وجود دارد. 


رییس اتاق تهران با بیان این که دو سناریو پس از توافق در اقتصاد ایران وجود دارد، گفت: هر کدام از این دو سناریو می تواند آینده اقتصادی کشور را ترسیم کند.

وی در باره سناریوی اول توضییح داد: سناریوی اول این است در زمان کوتاهی با توجه به کاهش درآمد در دو سال گذشته که سرانه مردم سالی 20 درصد کاهش یافته بود، رفاهی نسبی شکل بگیرد.

خوانساری اظهار کرد: البته این رفاه  با ورود سرمایه ها به داخل و تبدیل آن به کالا انجام خواهد شد به عبارت دیگر در یک دوره  شرایط رفاهی کوتاه مدت به وجود خواهد آمد.

به گفته این فعال اقتصادی  این سناریو همان حالتی است که در دولت گذشته انجام شد. خوانساری گفت: در دو دولت پیش گر چه 700 میلیارد دلار وارد شد اما هیچ اشتغالی در جامعه به وجود نیامد.

می توان به این مقطع جدید به عنوان یک بزنگاه برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور نگاه کرد؛ این سناریوی دوم بود که توسط خوانساری بیان شد. به گفته وی در این فرصت ضروی است تا مواردی مانند؛ قیمت ارز، ساختار های شبکه بانکی، بهبود فضای کار، قیمت های انرژی و موارد دیگر مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرند.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد