ارسال پاسخ

جمعه ۷ خرداد ۱۳۹۵
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n222

pvc-asso.ir

جلسه وزارت صنعت، معدن و تجارت

نمایندگان تشکل های صنعت پلاستیک روز سه شنبه، 4/3/95 در ساختمان وزرات صنعت، معدن و تجارت برای بحث و تبادل نظر گرد یکدیگر نشستند. حاضرین در این نشست سرکار خانم مهندس نباتی مدیر کل صنایع شیمیایی و سلولزی، مهندس کیمیایی (رئیس گروه پتروشیمی  )، مهندس دیانت پی (انجمن پلی اتیلن)، مهندس نیک سرشت (انجمن صنایع همگن پلاستیک)، مهندس علیرضایی (انجمن ملی صنایع پلاستیک) و مهندس عبدی (انجمن تولید کنندگان لوله و اتصالات پی  وی سی).

این جلسه در راستای اجرای سیاست های مقاوتی با رویکرد توسعه صادراتی انجام گرفت و هدف از آن، تنظیم برنامه ایی برای تعیین بودجه بخش صادرات پلاستیک، ارائه راهکارهای اولیه جهت توسعه صادرات مصنوعات پلاستیکی و بررسی بازار کشورهای هدف تعریف شد.

خانم مهندس نباتی جلسه را با ارائه میزان مبلغ ارزی بخش صادرات در 5 سال گذشته و تخصیص به بخش های مختلف شروع کردند و ادامه دادند که بیشترین صادرات در سال های اخیر مربوط به بخش صنعت ورق بوده است.

مهندس دیانت پی،  پس از سخنان مهندس نباتی ادامه دادند: بزرگترین معضل این صنعت در بخش مواد اولیه است و بخش های تولیدی ایی وجود دارند که با وجود عدم تولید در شرایطی که کارخانه تولیدی آنان به محلی متروک و غیر فعال تبدیل شده اما در سال های اخیر نامشان در لیست خریدان مواد اولیه است! خانم نباتی در پاسخ به مهندس دیانت پی خاطر نشان کردند که این امر باید از سوی انجمن های مربوطه شناسایی شود و آن واحد های تولیدی جهت اعمال اقدامات لازم، به وزارت معرفی شوند.زیرا انجمن ها نسبت به سایر منابع، اطلاعات کامل تری می توانند ارائه کنند.

از جمله مسائل دیگری که در این جلسه عنوان شد حضور بازرس کارشناس کیفیت در گمرک مرزی بود که در صورت برخورداری محصولات از کیفیت استاندارد، مجوز خروج از کشور محصولات و صادرات آنها داده شود.

آقای نیک سرشت صحبت خود را با طرح پرسشی آغاز کردند و خطاب به وزارت صنعت ادامه دادند که آیا زمان آن نرسیده که انجمن ها به عنوان بدنه ی اصلی کارشناسی صنعت شناخته شوند و مسائل صنعت مستقیماً از سوی انجمن صنف مربوطه پیگیری شود ؟

ایشان اظهار داشتند که صادرات واحدهایی که تولیدات نه چندان با کیفیتی دارند مساله ایی درست است و نمیتوان ایرادی به این امر گرفت اما باید در نظر داشت که تولید کنندگان تاپ و رده بالا نیز در صادرات باید در کنار این تولیدکنندگان قرار بگیرند و این امر دلیلی باشد برای دادن حق انتخاب به خریداران این بازار.زیرا آنها هستند که کیفیت یا عدم آن را انتخاب میکنند.

مهندس علیرضایی نیز در صحبت خود به این امر اشاره کردند که دلیل عمده ی ضعف صادرات، عدم کیفیت مواد اولیه است. چه بسا تولیدکنندگانی در این صنعت وجود دارند که علیرغم برخورداری از تجهیزات و دانش لازم تولید مرغوب نمیتوانند به این مهم دست یابند که یکی از دلایل آن در اختیار نداشتن مواد اولیه مرغوب است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد