ارسال پاسخ

۱۵ اسفند ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2130

pvc-asso.ir

مهم: نتایج چهارگانه کمیته بررسی حل و فصل موانع واردات در مقابل صادرات

برای تسریع در فرایند بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی  کشور و نیز روان سازی رویه واردات در مقابل صادرات، محدودیت های سقف و سابقه برای واردات اقلام اولویت دار توسط صادر کنندگان برداشته شده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی بر اساس نمابر ارسالی اتاق بازرگانی ایران به دفتر انجمن؛ در جلسه های کمیته بررسی و حل و فصل موانع و مشکلات رویه واردات در مقابل صادرات از طرف اتاق ایران و با حضور نمایندگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی و گمرک ایران، نتایج چهارگانه زیر حاصل شده است:

 

1- در راستای تسریع فرایند بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور و نیز روان سازی رویه واردات در مقابل صادرات، محدودیت های سقف و سابقه برای واردات اقلام اولویت دار توسط صادرکنندگان برداشته شده است. شایان ذکر است واردات توسط واحدهای تولیدی نیز مشمول شروط یاد شده نمی باشد. در ضمن واردات برخی از اقلام مانند گوشی تلفن همراه، لاستیک و... توسط واحدهای تجاری نیز از رعایت شروط مذکور مستثنی هستند.

 

2- کالاهای مشمول گروه 2 کالایی که در گمرکات اجرایی موجود است، در صورت منقضی شدن مدت زمان اعتبار ثبت سفارش، بدون نیاز به تمدید ثبت سفارش قابل ترخیص هستند.

 

3- صادرکنندگانی که قیمت های پایه صادراتی آنها با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد، تولید و تجارت کشور بالاتر از قیمت فروش محصولاتشان در بازارهای هدف صادراتی هستند و متقاضی بازنگری و اصلاح قیمت های پایه صادراتی هستند، درخواست های خود را به همراه اسناد و مدارک مربوطه از طریق تشکل های ذیربط به اتاق ایران ارسال کنند.

 

در صورت بروز مشکلات و موانع در هریک از حوزه های مذکور، مراتب را با ارائه مدارک و مستندات مربوطه، به صورت مکتوب با معاونت فنی و خدمات بازرگانی اتاق ایران طرح نمائید تا امکان پیگیری موردی از طریق ایران حاصل شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد