ارسال پاسخ

پنجشنبه ۴ تير ۱۳۹۴
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n18

pvc-asso.ir

پیش بینی کاوه از قیمت‌های پی وی سی؛ افت قیمت تا 10 تیر ماه ادامه پیدا خواهد کرد

پیش بینی کاوه از قیمت‌های پی وی سی؛

افت قیمت تا 10 تیر ماه ادامه پیدا خواهد کرد

 

چند سالی است که صنعت ایران بسیار فربه و سنگین شده است و بیشتر آن به خاطر هزینه های بالا دستی آن است.

به گزارش روابط عمومی انجمن ملی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، کمال کاوه در خصوص کاهش قیمت پی وی سی و پیش بینی آینده بازار این محصول گفت: به تصور بنده افت قیمت تا 10 تیر ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن پی وی سی در باره تاثیر کاهش قیمت پی وی سی به ویژه در بازارهای شرق آسیا، بر روی قیمت‌های داخلی گفت: در حال حاضر بیشتر مسائل و حتی بازار، تحت شعاع  مسائل داخلی است تا مسائل خارجی. امیدوارم هر چه سریعتر به یک تعادل برسیم.

این فعال تولیدی در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت توافق ایران با کشورهای 1+5، باید انتظار افزایش قیمت پی وی سی را داشت، گفت: تصور می کنم این جزر و مدها بیشتر به خاطر همین مسائل است. به زعم بنده این انتظار وجود دارد که پس از توافق  به یک ثبات نسبی در همه زمینه ها برسیم.

مدیر عامل شرکت پلیمر گلپایگان درباره متاثر شدن قیمت های داخلی پی وی سی از بازارهای جهانی گفت: در خصوص قیمت‌های جهانی پی وی سی، این محصول متاثراز مسائل نفت و قیمت‌های آن است؛ البته این توافق می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد چون ایران در صحنه اوپک حضور دارد و بر قیمت‌ها اثرگذار است.

کاوه در خصوص ارزیابی وضعیت بازار در صورت رفع تحریم و دستیابی به یک توافق جامع، گفت: به نظر بنده در صورت برداشته شدن تحریم‌ها، البته به همان روشی که گفته می شود اگر تحریم ها برداشته شوند، وضعیت بهتر خواهد شد. هر چند بنده بر این باورم که این مسئله به تدریج اتفاق خواهد افتاد و نه یک باره. در صورتی که بتوانند در یک پروسه دو تا سه ساله تحریم‌ها را مدیریت کنند که یکی پس از دیگری برداشته شود، بازتاب خوبی در صنایع داخلی خواهد داشت.

آیا در صورت رفع تحریم ها و باز شدن درهای ایران بر روی مصنوعات خارجی، تولیدات داخلی توان رقابت با آنها را دارند؟ کاوه پاسخ داد: رقابت بسیار دشوار خواهد بود؛ چون چند سالی است که صنعت ایران بسیار فربه و سنگین شده است و بیشتر آن به خاطر هزینه های بالا دستی آن است.

وی ادامه داد: اگر چه صنایعی مانند پلاستیک،‌ هزینه های مواد اولیه آن تقریبا در سطح جهان یکسان است؛ اما آن چه که تعیین کننده است هزینه‌های بالا سری یا هزینه‌های تمام شده است که متاسفانه در ایران بدون آن که دلیلی داشته باشد بسیار متورم شده است. این یکی از مشکلات است که امیدوارم مدیران صنایع به تدریج بعد از تحریم‌ها بتوانند آنها را حل کنند.

 

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد